Cumartesi 26.05.2012 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 26.05.2012 22:16

Şampiyonlar Ligi pahalıya patladı

Rus milyarder Roman Abramoviç, İngiliz Chelsea takımını aldıktan sonra hedeflerine ulaşmak için oyuncu transferine servet harcadı. Abramoviç, dokuz yılda oyuncu transferine toplam 599 milyon Pound ödedi.
Chelsea'nin başına 2003 yılında geçen Roman Abramoviç büyük zaferler elde etmek için kolları sıvadı. İlk olarak takımın 80 milyon Pound borcunu ödeyen zengin işadamı 120 milyon Pound'u transfer bütçesine ayırdı. Yarışlarda başarılı sonuçlar almaya başlayan Chelsea hayal ettiği Şampiyonlar Ligi Kupası'ndan daha çok uzaktı.
Düzenli olarak transfere para harcayan Abramoviç, 2003 yılında transferlere toplam 121 milyon Pound ödedi. En az para 2009 sezonunda harcayan İngiliz takımı yeni oyunculara 23 milyon Pound ödedi.
Devamlı oyuncu alan Chelsea, aynı zamanda da satıyordu ve 2008 sezonunda futbolcu satışlarından 35 milyon Pound gelir elde etti. En az geliri 2003 yılında elde eden Chelsea sadece 100 bin Pound kazandı.
Chelsea 2010 sezon arasında en pahalı oyuncusunu 50 milyon Pound'da alırken, 2007 sezonunda 24 milyon Pound'a en pahalı futbolcusunu satmıştı.
Abramoviç, satın aldığı oyuncuların toplam değeri 599 milyon Pound'u bulurken, futbolcu satışlarından 161 milyon Pound gelir elde etti.
Abramoviç'in takımı dokuz yılda 3 Premier Lig Şampiyonluğu, 2 Lig Kupası Şampiyonluğu, 3 FA Kupa Şampiyonluğu ve Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğunu elde etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.