Cuma 06.07.2012
Son Güncelleme: Cuma 06.07.2012

Kardeşçe çözmeliydik

Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, "Arena'nın G.Saray ile ortak kullanılması konusunu kardeşçe, araya devleti sokmadan çözmeliydik" derken, bu sezon İnönü'de devam edebileceklerini söyledi

Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, BJK TV'de katıldığı programda önemli açıklamalar yaptı. Stat gelirlerinde iki ezeli rakibinin çok gerisinde olduğunu söyleyen Orman "Yeni statın maliyeti yaklaşık 70-80 milyon dolar olacak. Ben stat inşaatının bir an önce başlamasını istiyorum. Rakiplerimiz her sezon stat geliri olarak Beşiktaş'tan 30 milyon dolar fazla kazanıyor" ifadesini kullandı. "Arena'nın Galatasaray ile ortak kullanılması konusunda gelinen durumdan rahatsızım" diyen Orman "Sanki biz zorla bir yere girecek gibi lanse edildik. Galatasaray'dan bazı isimler kırıcı davrandı. Rekabet sahada yaşanır başka yerde değil. Devlet olmadan kardeşçe bu durumu çözmeliydik. Sayın Başbakan'ı bir camia ile karşı karşıya getirmek istemem. Başbakan'ın tavrı belli" şeklinde konuştu. Durumu tekrar değerlendireceklerini söyleyen Beşiktaş Başkanı "Belki bir sene daha İnönü'de devam edebiliriz. Fenerbahçe Stadı'nda da oynayabiliriz" dedi. Orman'ın diğer çarpıcı açıklamaları şöyle:
Şartlı bağış olmaz
"Yıld ırım Demirören TFF başkanı ve birlikte çalışıyoruz. Somut bir şey olmadan hakkında konuşmam. Bir denetleme şirketi ile anlaştık ve 30 Temmuz'a kadar bu denetleme bitecek. En derin açıklama o zaman yapılacak. Şu an en kolay şey Yıldırım Demirören'e sallamak. Ben böyle bir insan değilim. Ne yapayım küfür mü edeyim. Yıldırım Demirören'den çekinmiyoruz. Bana göre Demirören 100 milyon lirayı bağışladı. Şartlı bağışlama olmaz. O konunun da zamanı geliyor."
Önemli olan forma
"Quaresma'nın bonservis parasının yarısı ödenmiş, yarısı daha ödenmemiş. Onu da biz ödeyeceğiz. Adanaspor'dan Ersan Gülüm var. 1 milyon dolar ödenmiş, biz 3 milyon dolar ödeyeceğiz, Mustafa ve Fernandes'in bonservislerinin bir kısmını da biz ödedik. Egemen ile ilgili bizi tenkit ediyorlar. Ona biz daralma yaşıyoruz ve kalan 3 yıllık sözleşmeni 4 yıla uzatalım' dedik. Ayrılmak istiyoruz' diye bir şey geldi. Kabul ettik ve sözleşmeyi fesh ettik. Önemli bir oyuncu ama vazgeçilmeyen sadece formadır. Beşiktaş'tan ne Egemenler gelip geçmiştir".
Transfer yapacağız
"Beşiktaş genç takım gibi bir kadroyla kampa gitti. Hoca önce bunları görmek istiyorum dedi. Bunun üzerine yeni transferler yapacağız. Kaleci arayışımız var, kesin bir kaleci alacağız. Belki santrafor alacağız. Orta sahaya bir isim düşünüyoruz. Sol tarafa İsmail'in sakatlığından dolayı bir isim alacağız. Hoca Fernandes'i oynatmak istiyor. İki sene daha oyuncumuz. 'Satmıyoruz' dersek kimse alamaz." Quaresma gitsin ya da kalsın demedim. Karşılıklı görüşmeler yapılıyor. Bir takım sonuçlar alınacaktır. Beşiktaş formasının şampiyonluktan başka hedefi olamaz. Ancak 1-2 sene fedakarca davranacağız."