Cumartesi 19.01.2013 00:00

Barcelona ve Bayern Münih de gelir mi?

Yaz aylarında turistlerin akın ettiği, futbol takımı Süper Lig'de zirveye oynayan Antalya, devre arasında da futbol takımlarının ilk tercihi oldu. İskandinav, Arap ve tüm Avrupa ülkelerinin yanı sıra Çin, Rusya, Kore, Japonya, Güney Afrika, Kanada, Arjantin ve Brezilya'dan Antalya'ya koşan yüzlerce futbol kulübü, neden Antalya'yı tercih ediyor?
Yaz aylarınında turistlerin akın ettiği ''Akdeniz'in incisi'' Antalya, devre arasında da futbol takımlarının ilk tercihi oldu. WOW Hotelleri Spor Direktörü Süreyya Ertuğrul, devre arasında 3 bin futbol takımın seyahat ettiğini ve bunlardan bin 300'ünün Antalya'da kamp yaptığını belirtti. Ertuğrul, "Antalya, futbol turizminde yüzde 45'lik paya sahip" dedi. Ertuğrul, dünyada televizyon izleyicilerinin en çok futbol içerikli programları izlediğini ifade ederek, futbol turizminin ülke tanıtımı için önemine dikkati çekti. Devre arasında kamp yapan takımlar sayesinde otellerin kışın da açık kaldığını vurgulayan Ertuğrul, ölü sezonun değerlendirildiğini ve işten çıkarılmaların da önüne geçildiğini dile getirdi.
Kimler yok ki?
Ertuğrul, İskandinav, Arap ve tüm Avrupa ülkelerinin yanı sıra Çin, Rusya, Kore, Japonya, Güney Afrika, Kanada, Arjantin ve Brezilya'dan takımların ikinci yarı hazırlıkları için Antalya'ya geldiğini söyledi. Süreyya Ertuğrul, Antalya'da kamp yapan takımlar arasında Werder Bremen, Shakhtar Donetsk, CSKA Moskova, Lokomotiv Moskova, Rubin Kazan, Zenit Petersburg, Dinamo Moskova, Spartak Moskova, Dinamo Kiev, Schalke, FC Köln, PSV, Ajax, Feyenoord, AZ Alkmaar, Club Brugge, Genk, Anderlecht, Austria Wien, Rapid Wien ve Red bull Salzburg'un yer aldığını anlattı.
Seyahat eden 3 bin takımın yarısı Antalya'da
Antalya'daki futbol tesislerinde drenaj sisteminin bulunduğuna işaret eden Ertuğrul, sahaların FIFA standartlarına ve yağmurlu havalara uygun olduğunu aktardı. Ertuğrul, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Seyahat eden 3 bin takımın bin 300'ü tercihini Antalya'dan yana kullandı. Antalya, futbol turizminde yüzde 45'lik paya sahip. Devre arasında Antalya'nın kazancı, 100 milyon dolar civarında. Bu kazanç, iyi bir stat, daha fazla turnuva ve maçların uluslararası kanallardan canlı yayınlanması sağlanarak daha da artırılabilir. Tabii ki devlet desteği de mutlaka şart.''
Barcelona, Bayern Münih gibi devler de gelebilir
''Antalya'nın futbol turizmindeki en önemli rakipleri ise İspanya, Güney Kıbrıs Rum Kesimi, Dubai ve Katar'' diyen Ertuğrul, Barcelona ve Bayern Münih gibi Avrupa'nın önde gelen takımlarının, katıldıkları turnuvalardan ekstra paralar aldıkları için bu ülkeleri tercih ettiklerini söyledi. ''Dev'' futbol takımlarının belli ücretler ödenerek Antalya'ya getirilebileceğini anlatan Ertuğrul, ''Böylelikle, Antalya'nın tüm dünyada tanıtımı çok daha hızlı yapılır ve markalaşma yönünde çok önemli adım atılmış olur. Yaklaşık 2-3 milyon Euro bütçe ayrılsa hem bu takımlar, hem de bu ekiplerin taraftar grupları Türkiye'ye gelir. Şehirde daha çok alışveriş yapılır, oteller dolar ve akıllarda 'Antalya markası' kalır'' diye konuştu.
Neden Antalya tercih ediliyor?
Spor kulüplerinin Antalya'ya olan ilgisini Turizmi Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Turgut şöyle açıkladı:
- Antalya futbol turizminin önemini 1992 yılında fark etti. Yıllar içinde yapılan yatırımlar ve seyahat acentelerinin girişimleriyle şehre ilgi arttı.
- Antalya'da futbol sahalarının sayısı 140'ı, yıllık oynanan hazırlık maçı ise 5 binleri buldu.
- Şehrin uygun iklim şartlarına sahip olması da özellikle kış aylarında bir çok Avrupa kulübü için büyük avantaj sağlıyor.
- FIFA standartlarında futbol sahaları ve teknik ekipman imkanları
- Uluslararası havalimanı imkanları, vize kolaylıkları, beş yıldızlı tesislerin sunduğu yüksek standart
- Tesislerin kendi aralarındaki mesafelerin kısalığı
- Futbol takımları arasında uluslararası turnuvaların yapılması
- Farklı bütçelere göre ürün seçeneğinin bulunması

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.