Giriş Tarihi: 9.02.2013

Erken uyarı sistemi dişsiz bir kaplan

Bir Interpol yetkilisi, maçlara yatırılan çok sayıda küçük meblağı görmeyen erken uyarı sistemlerini "Dişsiz bir kaplana" benzetti

Europol'ün, maçlara yönelik bahislerle ilgili soruşturması kapsamında 15 ülkede 380 maçta manipülasyon yapıldığını; 425 futbolcu, görevli ve yöneticinin işe karıştığını belirlemesinin ardından, FIFA ve UEFA'nın nerede yanlış yaptığı sorgulanmaya başladı. FIFA Başkanı Sepp Blatter'in 3 yıl önce "Sıfır Tolerans" parolasıyla başlatığı mücadeleye rağmen şike olaylarının artarak devam etmesi erken uyarı sisteminin tartışılmasına neden oldu. Daha önce UEFA'da erken uyarı sistemleri üzerine çalışmış bir yetkiliye göre başarısızlığın nedeni çok basit: Sistem, yatırılan meblağ büyük olduğunda hemen uyarı veriyor. Ancak tek bir maça yatırılan çok sayıda küçük meblağı tehlike olarak algılamadığı için uyarı vermiyor. UEFA'nın ortak çalıştığı Sportradar firması ile FIFA'nın kullandığı Early Warning System, Avrupa'da orta büyüklükten başlayarak büyük bahis firmalarının sistemlerini kontrol edebiliyor. Küçük, yarı legal ve Asya'daki illigal bahis firmaları ise UEFA ve FIA ile işbirliğine yanaşmıyor. Bir Interpol yetkilisi ise erken uyarı sisteminin adeta dişsiz bir kaplan olduğunu ve bu sistemleri yapan firmalara para kazandırmaktan başka bir işe yaramadığını vurgularken, Asya'daki şike mafyasının bundan asla etkilenmediğini ve yakalanamadığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.