Salı 28.05.2013 00:00

En değerli 50 kulüp arasında 3 Türk takımı

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın yaptığı dünya futbolunun en değerli ilk 50 kulüp markası sıralamasında, dünya futbolunun en değerli ilk 50 kulüp markası sıralamasında Galatasaray 116 milyon dolarlık marka değeri ile 17., Fenerbahçe 95 milyon dolarla 22.sırada, Beşiktaş ise 71 milyon dolarla 36. sırada yerini aldı.
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, dünya futbolunun en değerli ilk 50 kulüp markası çalışmasını yayımladı.
Bu yıl dünyanın en değerli futbol kulübü, geçen yıl listede ilk sırada yer alan Manchester United'ı 860 milyon dolar marka değeri ile geride bırakan Bayern Münih oldu.
2012-2013 sezonunu Bundesliga Şampiyonluğu ve Şampiyonlar Ligi kupası ile tamamlayan, Almanya Federasyon Kupası'nda da final mücadelesi verecek olan Bayern Münih, maç hasılatı, yayın gelirleri, lisans hakkı ve sponsorluk gibi kazançların yanı sıra gösterdiği sportif başarıyla listenin en tepesinde yer aldı.
Bu yıl ilk 50 futbol kulübünün marka değerleri toplamı 8 milyar 601 milyon dolar olarak gerçekleşti.
- Galatasaray 17. sırada Türkiye'yi temsil ediyor
Türk futbolunda 3 Temmuz süreciyle başlayan süreç ve UEFA ile gergin ilişkiler, geçen yıl ki araştırmaya da yansımış ve o yıl için Türk takımları dünyanın en değerli ilk 50 futbol kulübü markası listesi için yapılan değerlendirilmelere dahil edilmemişti.
Brand Finance'in bu yıl açıkladığı listede, 116 milyon dolarlık marka değeri ile Galatasaray 17., 95 milyon dolarlık marka değeri ile Fenerbahçe 22. ve 71 milyon dolarlık marka değeri ile Beşiktaş 36. sırada yer alıyor.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Marka değeri; maç hasılatı, yayın gelirleri, lisans hakkı ve sponsorluk gibi ticari kazançlar dikkate alınarak hesaplanıyor. Geçen yıl UEFA ile olan sorunlar nedeniyle listeye dahil edilmeyen Türk takımlarının bu yıl üst sıralarda boy göstermesi sevindirici bir gelişme. Bu gelişmede bu sezon Galatasaray'ın Şampiyonlar Ligi'nde, Fenerbahçe'nin de UEFA Avrupa Ligi'nde gösterdikleri başarıların payı bulunuyor" değerlendirmesinde bulundu.
-14 takımla İngiltere listede damgasını vurdu-
Dünyanın en değerli ilk 10 futbol kulübü markası arasında İngiltere takımlarının üstünlüğü dikkati çekti. İlk 10 içerisinde 5 İngiliz, 2 Alman, 2 İspanyol ve 1 İtalyan kulübü bulunuyor.
En değerli ilk 50 kulüp markası çalışmasında 14 futbol takımı ile İngiltere ilk sırada yer alırken, bu ülkeyi 8 takımla Almanya, 7 takımla İtalya, 5'er takımla Brezilya ve İspanya izledi.
Listede Portekiz ve İskoçya 1'er kulüple listede yer aldı. Geçen yıl listeye giremeyen Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, West Bromwich Albion ve Benfica bu yıl listeye girme başarısı gösterdi.
Listeye giren 14 İngiliz futbol kulübünün marka değeri 3 milyar 158 milyon dolar olurken, Alman futbol kulüplerinin marka değeri 1 milyar 857 milyon dolar ve İspanyol futbol kulüplerinin değeri 1 milyar 399 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.
- En fazla marka değeri artan Bayern Münih oldu
Geçen yıla göre marka değerini en fazla artıran kulüp 74 milyon dolarlık artışla bu yıl listede ilk sırada yer alan Bayern Münih oldu. Bu takımı 33 milyon dolarlık artışla Borussia Dortmund ve 30 milyon dolarlık artışla Mancester City takip etti.
2012 yılına göre marka değeri en fazla düşen kulüp 64 milyon dolarlık değer kaybıyla İnter olurken, bu takımı 57 milyon dolarlık azalışla Olympique de Marseille ve 29 milyon dolarlık azalışla Milan izledi.
Bu yıl geçen yıla göre 18 takımın marka değeri yükselirken, 27 takımın marka değeri geriledi.
Araştırmaya göre, dünyanın en değerli 50 kulübü ve 2013 yılı marka değerleri (milyon dolar) şöyle:

Kulüp
Ülke
2012
2013
Değişim
Marka Derecesi
1
FC Bayern München
Almanya
786
860
9%
AAA
2
Manchester United FC
İngiltere
853
837
-2%
AAA
3
Real Madrid CF
İspanya
600
621
4%
AAA
4
FC Barcelona
İspanya
580
572
-1%
AAA
5
Chelsea FC
İngiltere
398
418
5%
AA
6
Arsenal FC
İngiltere
388
410
6%
AA
7
Liverpool FC
İngiltere
367
361
-2%
AA
8
Manchester City FC
İngiltere
302
332
10%
AA-
9
AC Milan
İtalya
292
263
-10%
AAA-
10
Borussia Dortmund
Almanya
227
260
15%
AA
11
FC Schalke 04
Almanya
266
259
-3%
AA-
12
Tottenham Hotspur FC
İngiltere
225
219
-3%
AA
13
Juventus FC
İtalya
160
180
12%
AAA-
14
AFC Ajax
Hollanda
184
162
-12%
AA
15
FC Internazionale Milano
İtalya
215
151
-30%
AA
16
Hamburger SV
Almanya
153
144
-6%
AA
17
Galatasaray AŞ
Türkiye
(*)
116
Yeni
A
18
Olympique de Marseille
Fransa
168
111
-34%
AA-
19
SC Corinthians Paulista
Brezilya
77
103
34%
AA
20
SSC Napoli
İtalya
85
101
20%
AA-
21
Olympique Lyonnais
Fransa
120
101
-16%
AA-
22
Fenerbahçe SK
Türkiye
(*)
95
Yeni
A
23
Bayer 04 Leverkusen
Almanya
64
90
41%
AA-
24
Paris Saint-Germain FC
Fransa
64
85
34%
A
25
VfB Stuttgart
Almanya
71
83
18%
A
26
Valencia CF
İspanya
68
83
22%
AA-
27
VfL Wolfsburg
Almanya
66
82
25%
A
28
AS Roma
İtalya
85
82
-3%
AA
29
West Ham United FC
İngiltere
70
82
17%
A
30
Newcastle United FC
İngiltere
86
81
-6%
AA
31
Aston Villa FC
İngiltere
87
80
-8%
AA-
32
SV Werder Bremen
Almanya
68
79
17%
AA-
33
Everton FC
İngiltere
79
78
0%
AA-
34
Fulham FC
İngiltere
65
75
16%
A
35
Sunderland AFC
İngiltere
66
72
10%
A
36
Beşiktaş JK
Türkiye
(*)
71
Yeni
A
37
Club Atlético de Madrid
İspanya
50
67
34%
AA-
38
Santos Futebol Clube
Brezilya
38
65
70%
AA
39
São Paulo FC
Brezilya
58
62
6%
A
40
PSV Eindhoven
Hollanda
74
61
-18%
AA-
41
Stoke City FC
İngiltere
55
59
6%
A
42
SL Benfica
Portekiz
(*)
56
Yeni
A
43
Sevilla FC
İspanya
49
56
14%
AA
44
Celtic FC
İskoçya
64
55
-13%
AA-
45
CR Flamengo
Brezilya
46
55
20%
A
46
SC Internacional
Brezilya
51
55
8%
A
47
West Bromwich Albion FC
İngiltere
(*)
54
Yeni
A
48
FC Girondins de Bordeaux
Fransa
76
53
-30%
A
49
ACF Fiorentina
İtalya
46
52
15%
AA-
50
SS Lazio SpA
İtalya
46
52
12%
AA-
Araştırmaya göre ülkelerin futbol kulüp sayıları ve marka değerleri toplamı (milyon dolar) şöyle:
Ülke
Marka Değeri
Takım Sayısı
İngiltere
3.158
14
Almanya
1.857
8
İspanya
1.399
5
İtalya
881
7
Fransa
350
4
Brezilya
340
5
Türkiye
282
3
Hollanda
223
2
Portekiz
56
1
İskoçya
55
1
Toplam
8.601
50

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.