Giriş Tarihi: 5.7.2013

Havuz buluşması

Portekiz ekibinin iç saha maçlarını kulüp televizyonundan naklen yayınlama kararı, bu fikre hep sıcak bakan F.Bahçe ile ezeli rakiplerinin iştahını kabarttı

Benfica'nın Portekiz Ligi'nde havuzdan çıkarak attığı tarihi adımın ardından F.Bahçe, G.Saray ve Beşiktaş'ın da havuzdan çekilip iç sahada oynayacakları maçları kendi kulüp televizyonlarından yayınlamak için ortak hareket etme kararı içerisinde oldukları iddia edildi. Portekiz'de yayın gelirlerinin yüzde 70'i üç büyük olarak bilinen Benfica, Porto ve Sporting Lizbon arasında paylaşılıyordu. Bu üç kulüp yıllık 75 milyon Euro alırken, Türkiye'de naklen yayın gelirleri bir havuzda toplanarak kulüplere dağıtılıyor.
BİLETTEN DAHA UCUZA
3 büyük kulübün taraftarlarının kendi televizyonlarından belli bir ücret ödeyerek maçları izlemesi için çalışmalar içerisinde oldukları, bu konuda teknik alt yapının oluşturulması içinde çalışmalar yaptıkları öğrenildi. Taraftarların maç biletinden daha az bir ücretle dekoder alarak izleyebileceği ifade edildi. 3 kulübün TFF'ye de belli oranda para aktarımı yapıp fedarasyonu da kendi tarafına çekmeyi planladığı iddia edildi.
ANADOLU YAŞAYAMAZ
Süper Lig'de 2011-2012 sezonunda toplam 574 milyon 384 bin lira gelir elde edilirken şampiyon G.Saray, 71 milyon 471 bin lira, F.Bahçe 67 milyon 684 bin, Beşiktaş 50 milyon 66 bin lira aldı. Havuzdan çıkıldığında en fazla geliri F.Bahçe elde edecek gibi görünüyor. Ancak bu durum Anadolu takımları için kabus.
AVRUPA'DA DURUM NASIL?

İNGİLTERE: Yayın gelirinin dağılımı 50-25-25 kuralına dayanıyor. Toplam naklen yayın gelirlerinin yüzde 50'si tüm kulüplere eşit dağıtılıyor. Yüzde 25 sportif performansa göre kulüpler arasında pay ediliyor. Kalan 25 ise kulüplerin haftalık yayınlanan maç sayılarına göre kulüplere veriliyor.
İTALYA: Milan, İnter, Roma ve Juventus, yayıncı kuruluşla yaptıkları serbest pazarlık sonucunda toplam naklen yayın gelirlerinin yaklaşık yüzde 65'ini aralarında paylaşıyorlar. Kalan takımlar maçlarının şifreli kanallardan yayınlanması koşuluyla serbest pazarlık yaparak naklen yayın geliri elde ediyorlar.
ALMANYA: Almanya'da yayın gelirinin yüzde 50'si bütün kulüplere eşit olarak dağıtılıyor. Geri kalan yüzde 50'nin yüzde yetmiş beşi yani 4'te 3'ü son 3 yıl baz alınarak kulüplerin başarısına göre, kalan yüzde yirmi beş de kulüplerin sportif performansları sonucu aldıkları puanlara göre dağıtılıyor.
İSPANYA:Real Madrid ve Barcelona, toplam yayın gelirinin üçte birini alıyor. Yayıncı kuruluşun 20 takıma yaptığı yıllık ödeme toplamı 450 milyon dolara ulaşmış durumda. Bu tutarın 300 milyonu Real ve Barcelona dışındaki 18 kulübe lig sonundaki performansına, yayınlanan maç sayısına göre pay oluyor.
ŞU AN UYGULAMA NASIL?

Süper Lig'de havuz gelirlerinin yüzde 35'i tüm kulüplere eşit olarak dağıtılıyor.
Gelirlerin yüzde 54'ü sportif performansa göre paylaştırılıyor.
Paranın %11'i prim olarak şampiyon olmuş takımlara veriliyor.
TFF: HAVUZ BOZULAMAZ

Kulüplerin sezon başlarken TFF'ye her türlü konuda taahhütname verdiğini belirten TFF yetkilileri, havuzun bozulmasının mümkün olmadığını söyledi.
BENFİCA NE YAPTI?

Portekiz kulübü bu sezon iç sahadaki lig maçlarını kendi kanalından naklen yayınlayacağını açıkladı. Benfica taraftarı aylık 10 Euro ödeyerek maçları seyredebilecekler. Yayınlar ülkenin en büyük iki yayın platformu Portugal Telecom ve Zon'un yanı sıra Angola'da da Zap üzerinden izleyicilere ulaştırılacak. Benfica, Premier League'in Portekiz yayın haklarını da 3 yıllığına almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.