Pazar 25.08.2013

Yüzde 20 krizi

Spor Genel Müdürlüğü (SGM), mevcut yasaya göre Beşiktaş'tan Vodafone ile yapılan anlaşmanın yüzde 20'sini talep etti. Kulübün kasasından çıkacak para 23 milyon dolar

Beşiktaş, Vodafone ile 145 milyon dolarlık sponsorluk anlaşması yaptı. Bu anlaşmanın 116 milyon dolarlık kısmı stat isim kullanım hakkı ve reklam hakları; 29 milyon dolarlık kısmı ise forma reklamını kapsıyor. Anlaşma camiada sevinçle karşılanırken, SGM'den gelen talep şok etkisi yarattı. SGM, stat alt kullanım bedeli olarak Vodafone ile yapılan 116 milyon dolarlık anlaşmanın yüzde 20'sine karşılık gelen 23 milyon doları istedi. Çünkü mevcut yasaya göre kulüpler devlete ait statları kullanırsa isim sponsorluk bedelinin yüzde 20'sini vermek zorunda. Bu konuda G.Saray ile SGM davalık oldu ve mahkeme, Türk Telekom ile anlaşma yasa çıkmadan önce yapıldığı gerekçesiyle G.Saray'ı haklı buldu. Ancak SGM'nin açtığı karşı dava devam ediyor. SGM yetkilileri ile Beşiktaş'ın avukatları da krizin aşılması için görüşüyor. Ancak yönetmelikler açık olduğu için kulüplerin bu konuda Maliye Bakanlığı'nın kapısını çalacağı bildirildi. SGM'nin göğüs reklam gelirlerinden de yüzde 7 pay hakkı bulunuyor.
İŞİN SUYU ÇIKTI!
İnönü'nün yıkım çalışmaları sırasında, zemine doğru yapılan kazıda ilginç bir durum ortaya çıktı. Kazı sırasında zeminin hemen altında 'küçük bir gölet'i andıran su tabakasına rastlandı. Çok geçmeden yıkımda görevli uzman personelden yüreklere 'Su' serpen açıklama geldi. Görevliler, "Sorun yok. Saha tabanı deniz seviyesinin altında olacağı için su çıkması normal" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.