Perşembe 29.08.2013 00:00

Dortmund paraya boğuldu

Alman ligi Bundesliga'da son yılların başarılı takımlarından Borussia Dortmund, sahadaki başarısını ekonomisine de yansıttı.

2005 yılında iflasın eşiğine gelen sarı-siyahlı takım 2012-13 sezonunun ilk yarısında bir yıl öncesine göre yüzde 86'lık artış ile 53,3 milyon Euro kar etti.
2011- 2012 Bundesliga şampiyonluğu ve geçen yıl Şampiyonlar Lig i'nde final oynayan Borussia Dortmund, sportif başarıları kulübün bütçesine de yansıdı. Borussia Dortmund'un ana sponsorlarından Signal İduna şirketi de 2012 yılında rekor seviyede bir gelir elde etti.
İki yıl üst üste şampiyon olan ve arkasından da Şampiyonlar Ligi'nde final oynayarak sportif anlamda büyük bir başarı elde eden Jürgen Klopp yönetimindeki takım, yeşil sahalarda yakaladığı başarıyı kurumsal alana da taşıyarak ekonomik açıdan Avrupa'nın en parlak kulüplerinden biri haline geldi.
Sarı-siyahlı kulüp, geçen yıl 34,3 milyon Euro kar edip, hisse sahiplerine 6,1 milyon Euro kar payı dağıtmıştı. Yıllık cirosunu 215,2 milyon Euro'dan 305,03 milyon Euro'ya çıkararak önceki senenin yüzde 41,2 üzerine çıkan Borussia Dortmund, sadece Şampiyonlar Ligi'nden 70 milyon Euro gelir elde etti.
Toplamda 345 bin forma satan kulüp (geçen yıl 230 bin sattı), hisse senedi sahiplerini de sevindirdi. Hisse senedi 6 Cent'ten 10 Cent'e yükseldi. Kulüp televizyon pazarlama faaliyetlerinden 87,6 milyon, bilet satışlarından ise 44,89 milyon gelir elde etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.