Salı 08.10.2013
Son Güncelleme: Salı 08.10.2013

Uzakdoğu'da yeniden doğdu

2006 Dünya Kupası'nda İtalya'yı şampiyon yapan Marcello Lippi, Çin'in Guangzhou Evergrande takımında ikinci kez ligi zirvede tamamladı

İtalyan futbolunun yetiştirdiği en önemli teknik adamlardan Marcello Lippi, Çin'in Guangzhou Evergrande takımını başarıdan başarıya koşturuyor. Geçtiğimiz hafta sonu ikinci sıradaki Shandong Luneng'i deplasmanda 4-2 yenerek bir maç eksiğiyle 14 puan fark atan Guangzhou, bitime üç hafta kala şampiyonluğunu ilan etti. İkisi Lippi yönetiminde art arda üçüncü şampiyonluğunu kazanan Guangzhou, Asya Şampiyonlar Ligi'nde de 2003'ten bu yana finale çıkan ilk Çin ekibi de oldu. Marcello Lippi'nin öğrencileri finalde, Güney Kore'nin Seul takımıyla, 26 Ekim-9 Kasım tarihlerinde iki ayaklı baraj maçı oynayacak. Yarı finale çıktığı Çin Kupası'nda da şampiyonluk hedefleyen İtalyan teknik adam bu başarılara 23 gol atan Brezilyalı Elkeson, 11 golü bulunan Arjantinli Dario Conca ve 7 gol kaydeden Muriqui ile ulaştı.
KARİYERİNDE YOK YOK
65 yaşındaki Marcello Lippi, kariyerine sayısız başarı sığdırdı. İtalyan teknik adam, Juventus'ta 5 lig, 1 İtalya Kupası, 1 Şampiyonlar Ligi, 1 UEFA Süper Kupa ve bir de Kıtalararası Kupa kazandı. 2006'da İtalya Milli Takımı'nı Dünya Kupası şampiyonu yapan Lippi, Çin'de ise Guangzhou Evergrande ile iki lig, bir kupa şampiyonluğu yaşadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.