Cumartesi 03.05.2014 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 03.05.2014 15:36

Seyircisiz maç tarih olacak

Passo Kart ve yeni kamera sistemi tribünde suç işleyenleri tespit edecek. Kurunun yanında yaş da yanmayacak. Suç işleyen bir kişi yüzünden kombine alan taraftar mağdur olmayacak. Nihai hedef ise seyircisiz maç cezasına son vermek.

Passo Genel Müdürü Özgür Gündoğan Akşam Gazetesi'ne konuştu.
Kanun ve Passo Kart'ın temel hedefi tribünlerde işlenen suçları kişilere indirgemek ve suç işleyeni cezalandırıp, kulüpleri korumak. Bu sistemle kulüpler çok ciddi maddi kayıplardan da kurtulacak.
Süper Lig'de uygulanmaya başlanan Passo Kart hakkında merak edilen bütün soruları Genel Müdür Özgür Gündoğan'a sorduk. Spor severlerin bu konudaki kafa karışıklıklarını ortadan kaldıracak cevaplar aldık.
İşte Gündoğan'ın önemli açıklamaları:

-Sistemin kuruluş ve işletme maliyeti asgarı 53 milyon dolar. Sistem kulüplere 10 yıl içinde 150 milyon TL'den az olmamak kaydıyla bir gelir taahhüt ediyor.
-Futbolun marka değerini olumsuz etkileyen şartlar değişeceği için sponsor maliyetleri de artacak. Şu anda bir çok şirket sponsorluktan çekiliyor ve PTT, Spor Toto ve Ziraat Bankası gibi kamu kuruluşları bu boşluğu kapatmaya çalışıyor.
BİZ SADECE 7,95 TL ALIYORUZ

-Bu projenin Aktif Bank'a 10 yıllık maliyeti 400 milyon TL. Satılan her karttan 7.95 Tl pay alıyoruz. Bu kartın plastik ve cip maliyeti zaten 7.65 TL. 4 büyük 25 TL'lik kartın satışını istedi. 7,95'in üzerindeki bölüm kulüplerin kasasına giriyor.
-Kart kesinlikle fişleme değil. Daha önce de bilet alırken benzer bilgiler isteniyordu. Dolayısıyla farklı bir uygulama yok.
-Statlarda güvenliği kart değil, kamera sistemi sağlayacak. Yüz tanıma özelliğine sahip kameralar suç işleyen kişinin görüntülerini anında sisteme ulaştıracak. Yani bunun kartla bir ilgisi yok.
GELECEK SEZON KAÇIŞ YOK
-Bu sistemle tribün suçlarını kişilere indirmek ve suçu işleyenleri cezalandırmak hedefleniyor. O zaman kulüplerin seyirci yüzünden aldığı cezalar azalacak. Nihai hedef seyircisiz maç cezasını ortadan kaldırıp, kulüplerin bu konuda uğradığı zararı ve suç işlemeyen taraftarın mağduriyetini gidermek.
- Bu sezon bazı kulüplerin cezayı göze alıp, bu kartı uygulamamasına müsamaha gösterildi. Ancak gelecek sezon E-Bilet uygulanmayan statlarda maç oynatılmayacak.
MEN ALANA KART DA YOK

-Bu kart sayesinde kulüplerin Türkiye'deki taraftar profilleri ve hangi kulübün ne kadar taraftara sahip olduğu konusunda daha net istatistikler elde edilebilecek.
-Seyirden men cezası bulunanlar kesinlikle bu karta sahip olamayacak. Başkasının kartıyla maça girmek mümkün olmayacak.
-Bilete ulaşmanın kolaylaşması, taraftar sayısında da ciddi bir artış getirecek. Statların daha güvenli yerler olması da bu sayının artmasına neden olacak.
28 STADA 3 BİN 800 KAMERA

Altyapısı tamamlanan stat: 28
Toplam takılacak kamera: 3800
Her bir stattaki kamera: 65-380 arası değişiyor.
Yenilenen turnike: 1300
Statlarda kurulan kamera izleme merkezi: 28
Lokal ve coğrafi veri merkezi: 2 (Gayrettepe, Ankara-Ümitköy)
Sunucu: 700
Data Switch: 1400
100 MİLYON TL'YE NETAŞ-EKENT YAPIYOR

Bu sistemin alt yapısını Netaş-Ekent ortaklığı 100 milyon TL'ye aldı. İhaleye 16 şirket başvurdu. 6 tanesi yeterlilik alamadı. 10 şirket yarıştı. En son 106 milyon 900 bin TL'de bizde kaldı. O 6.900 küsurattan da vazgeçtik ve 100 milyona aldık. Bizim buradaki en büyük hedefimiz markamızı ve bankamızı tanıtıp, oradan yapacağımız hizmet satışlarıyla gelir elde etmek. Devletin bu işi bize peşkeş çektiği konuşuluyor ancak ihalede son olarak bir devlet kuruluşu olan PTT ile biz kaldık. Yani devletle ihalede fiyat kırmak için yarıştık.
2011 YILINDA SİYASİ SLOGAN YOKTU

Bu kanun 2011 yılında çıktı, o zaman statlarda siyasi slogan yoktu. Yani bu işin statlardaki siyasi tepkileri önlemek için yapıldığını söyleyenlerin iddiaları doğru bir temele oturmuyor. 2011 yılında yapılan bir proje. Kulüpler komisyon vermekten kurtuldu
Kulüplerin bu sistemden kazancını 5 maddede toplayabiliriz:

1) Kanunun kulüpler için zorunlu kıldığı yatırımlar bu projeyle birlikte kulüplere ek yük getirmeden tamamlanmış olacak.
2) Bilet satışı komisyonu, gişe işletim bedeli gibi giderler Kulüpler açısından ortadan kalkmış olacak. Bu hizmetler ücretsiz verilecek.
3) Kulüpler bu programdan önemli bir gelir elde edecekler. Kulüpler ürün pazarlamasında da bu kartı kullanabilecek.
4) Taraftar puan programıyla kulüpler taraftarını takip edip, ödüllendirebilecek. Kulüp-taraftar bağı sıkılaşacak.
5) Akıllı statlara sahip kulüpler, bu sistemi gelirlerini artırmak için daha kolay kullanabilecek.
BİLET KAVGALARI BİTİYOR

Taraftar için faydalarını ise 10 maddede toplamak mümkün:
1) Gişe önlerinde kuyruk dönemi bitiyor. Gidip bilet almaya gerek yok. Dolayısıyla kuyruk kavgaları da bitiyor.
2) İnternetten ve cep telefonundan biletinizi hemen alabiliyorsunuz. Tek yapılması gereken passo.com.tr adresini ziyaret etmek.
3) Bilet ücretini kredi kartıyla ya da Passo karta yüklediğiniz parayla ödeyebiliyorsunuz.
4) Passo Kart'a EFT ile para transfer edip, kullanabiliyorsunuz.
5) Şu anda 7 binin üzerinde satış noktası var. Bakkallarda bile satılıyor. PTT, Petrol Ofisi gibi kurumlarda da satılıyor.
6) Tek kartla Türkiye'nin her yerinde maça gidebiliyorsunuz. İsterseniz kartın üzerine takımınızın logosu koyuluyor.
7) Kart anlaşmalı şehirlerde ulaşımda da kullanılacak. Şu anda 5 şehirde anlaşma sağlanmış durumda. Anlaşma olursa İstanbul'da da 'İstanbul Kart' yerine taraftar kartınızla toplu ulaşımdan yararlanabileceksiniz.
8) Karaborsa bilet dönemi bitiyor. Örgütlü rant grupları tarihe karışıyor.
9) Maça gidemeyenler biletlerini sisteme iade edebilecek ya da bir başkasına satabilecek, hediye edebilecek. Bunun için elektronik bileti SMS'le karşı tarafa göndermek yeterli olacak.
10) Bu kartla konser ve çeşitli organizasyonların biletlerini de satın almak mümkün olacak.
LİDER BEŞİKTAŞ

Şu ana kadar satılan Passo Kart sayısı ise şöyle (F.Bahçe henüz sisteme dahil değil)
Beşiktaş: 26.708
G.Saray: 16.990
Balıkesir: 4.365
Trabzon: 1.851
Eskişehir: 1.707
Diğer: 35.575
Toplam: 77 bin 168 adet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.