Çarşamba 14.05.2014

Transfere var altyapıya yok!

Transfere dev bütçeler ayıran kulüplerimiz altyapı konusunda Avrupa'nın çok gerisinde

Milli takıma oyuncu yetiştirmek için yabancı kuralı da dahil olmak üzere birçok düzenleme üzerine çalışmalar sürerken, oyuncuların yetişeceği altyapı ve akademilere yapılan yatırımların düşüklüğü sorunu yanlış yerde aradığımızı gösteriyor. Borsaya bildirilen mali raporlara göre Türkiye'de altyapılara en çok yatırım yapan kulüpler olarak gösterilen Galatasaray 2013 yılında akademisine 1.2 milyon Euro, Fenerbahçe ise 1 milyon Euro bütçe ayırırken, Barcelona'nın altyapısı La Masia'ya ayırdığı bütçe yıllık 20 milyon Euro. Real Madrid altyapısına yılda 16 milyon Euro harcarken, Manchester United 6, Arsenal ise 4 milyon Euro bütçe ayırıyor.
ZAGREB DAHA ÇOK HARCIYOR
Türkiye'nin genç milli takımlarına en çok oyuncu veren ekiplerden biri olarak öne çıkan Bundesliga temsilcisi Stuttgart da akademisine 4 milyon Euro ayırırken, toplam bütçesi birçok Süper Lig kulübünün çok aşağısında kalan Hırvatistan ekibi Dinamo Zagreb dahi altyapısına 1.3 milyon Euro ayırıyor. Türkiye'de yetişen genç oyuncu sayısının azlığının sebepleri yabancı kuralı gibi konularda aranırken, bu düşük bütçeler başka alanlarda da atılımlar yapılması gerektiğini gözler önüne seriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.