Pazartesi 26.05.2014 00:00

İşte 2014 Dünya Kupası statları

Brezilya'da 12 Haziran-13 Temmuz tarihlerinde yapılacak 2014 FIFA Dünya Kupası'nda maçların oynanacağı 12 stadın toplam seyirci kapasitesi 618 bin 93.

Rio de Janeiro'da final maçına ev sahipliği yapacak Maracana Stadı, 74 bin 698 seyirci kapasitesiyle, 2014 Dünya Kupası'nın en büyük stadı özelliğini taşıyor. Maracana Stadı, 1950 Dünya Kupası'ndan sonra ikinci kez finale ev sahipliği yapacak. 1950'de Brezilya ile Uruguay arasındaki finale ev sahipliği yapan Maracana, 199 bin 854 kişiyle dünya kupalarının seyirci rekorunu kırmıştı. Stadın, daha sonra yapılan yenileme çalışmalarıyla kapasitesi düşürüldü.
AÇILIŞ MAÇI 61 BİN KİŞİLİK STATTA

2014 Dünya Kupası'nın açılış maçı ise Sao Paulo'daki Arena de Sao Paulo'da oynanacak.
61 bin 606 seyirci kapasiteli statta Brezilya ile Hırvatistan açılış maçında karşı karşıya gelecek.
Bu arada en düşük kapasiteli stat ise Curitiba'daki Arena da Baixada Stadı olarak göze çarpıyor. Bu stadın kapasitesi 38 bin 533.
STATLAR VE KAPASİTELERİ

2014 FIFA Dünya Kupası maçlarının oynanacağı statlar ve kapasiteleri şöyle:
Stat Şehir Kapasite
Maracana Rio de Janeiro 74.698
Nacional Brasilia 69.432
Arena de Sao Paulo Sao Paulo 61.606
Castelao Fortaleza 60.348
Mineirao Belo Horizonte 58.259
Arena Fonte Nova Salvador 51.708
Beira-Rio Porto Alegre 42.991
Arena Pernambuco Recife 42.583
Arena Pantanal Cuiaba 39.859
Arena Amazonia Manaus 39.118
Das Dunas Natal 38.958
Arena de Baixada Curitiba 38.533
TOPLAM 618.093

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.