Salı 20.01.2015

Sıklet farkına rağmen!

Tribünde, Avrupa'nın ikinci liglerinin bile gerisindeyiz

Futbol ülkesi olarak anılan, fakat insanların tribünlere gelmek yerine evlerinde dizi izlemeyi tercih ettiği ülkemizde sezonun ilk yarısında stadyumlara gelen taraftar sayısı, Avrupa'nın majör ligleri bir yana ikinci liglerinin bile gerisinde kaldı. Sezonun ilk yarısında 144 maça gelen toplam seyirci sayısı 987 binde kaldı. Takım başına 54 bin taraftar maçlara gelirken, maç başına tribünlere gelen seyirci sayısı ise sadece 6 bin 860'da kaldı.
TRİBÜNDE BİZİ ÜÇ İLE ÇARPTILAR
Türkiye'de maç başına tribünlere gelen 6 bin 860 taraftar sayısı ile de İngiltere, Almanya ve İspanya ikinci liglerinin gerisinde yer alıyoruz. Championship'de maç başına 17 bin 46 taraftar stadyumlarda yerini alırken, Almanya 2.Ligi'nde ise bu sayı 17 bin 351. Yani neredeyse Süper Lig'in üç misli. Süper Lig'de ikinci ligleri bir kenara koyup 3.ligler de incelendiğinde, Almanya 3.Ligi kadar olamadığımız gerçeği ile karşılaşıyoruz. Almanya 3. liginde mücadele eden ekiplerin 219 maçına toplamda 1 milyon 382 bin kişi gelirken, Süper Lig'in 144 maçını 987 bin kişi tribünlerden izledi. Bundesliga seyirci sayısını 144 maça göre oranladığımızda ise ortaya 909 bin kişilik bir sayı çıkıyor.
KOLTUK VAR AMA OTURAN YOK!
Tribüne gelen taraftar sayısı ile Avrupa'nın gerilerinde yer alan Türkiye, stadyum kapasitelerine göre de başları çekiyor. Süper Lig'de takım başına ortalama 27 bin 200 koltuk kapasitesi bulunurken, Bundesliga II'de bu sayı 29 bin 100. İngiltere, Championship'te takım başına 19 bin 758 stadyum kapasitesi düşerken, bu koltukların 17 bin 46'sı doldu. Bizde ise 27 bin 200 koltuğun sadece yüzde 25'i yani 6 bin 860'ı dolabildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.