Giriş Tarihi: 12.02.2015

Futbolun NBA'i oluyorlar

İngiltere'de yapılan 6.9 milyar Euro değerindeki yeni yayın ihalesi Avrupa futbolunun dinamiklerini kökten değiştirecek. Premier Lig sonuncusunun dahi TV geliri Türkiye şampiyonunu 3'e katlayacak

Önceki gün gerçekleştirilen ve maçların SKY ile BT Sport arasında paylaşılmasına yol açan 5.1 milyar sterlin (6.9 milyar Euro) bedelli İngiltere'nin yeni yayın ihalesi dengeleri değiştiriyor. Sıkı bir havuz sistemi uygulayan ve şampiyon ile sonuncunun yayın geliri arasında sadece yüzde 50 fark bulunan Premier Lig'de orta sınıf ekipler, gelirlerin yüzde 70 oranında artmasıyla birlikte Avrupa devlerini sollayacak maddi güce kavuşmak üzere. Mevcut sistemde lig sonuncusu 1 yıl için 80 milyon Euro alırken, yeni ihaleyle birlikte 2016'da bu gelir 133 milyon Euro'yu bulacak. 2014 Deloitte Para Ligi'ne giren tek Türk takımı olan Galatasaray'ın Şampiyonlar Ligi de dahil olmak üzere toplam yayın geliri 51.9 milyon Euro olarak gerçekleşmişti. Bu verilere göre, Premier Lig'in zayıf halkaları dahi Porto, Benfica, Ajax, Inter, Milan gibi devlerinin maddi gücünü gölgede bırakacak gibi görünüyor. Real Madrid ile Barcelona dahi La Liga'nın Premier Lig karşısında güç kaybettiğini görerek havuz sistemine geçmeyi kabul etti. İspanya 2016'dan itibaren yayın haklarını toplu şekilde pazarlayacak ve aradaki uçurum azaltılarak Premier Lig modeline geçilecek. Bu hamle bile Premier Lig'in Avrupa futbolunun NBA'i olmasının önüne geçmeye yetmeyebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.