Giriş Tarihi: 30.11.2015

Çözüm 8 bin Euro'ydu

Donk'un çizgiyi geçen şutunda gol kararı çıkmadı. Oysa yayın geliri yılda 320 milyon dolar olan Süper Lig'de çizgi teknolojisi olsa bu gibi hataların önüne geçilecekti... Galibiyet primi 1.2 milyon TL olan lig için sistemin kurulumu 250 bin, maç başına maliyeti sadece 8 bin Euro

Kasımpaşa-Galatasaray maçında ilave yardımcı hakem Alper Ulusoy'un çizgiyi geçen topu tespit edememesi tartışıladursun, Avrupa bu sorunu artık aşmış durumda... 2010 Dünya Kupası'nda İngiliz Frank Lampard'ın benzer şekilde atlanan golünün ardından altyapısı oluşturulan ve 2014 Dünya Kupası'nda ilk kez uygulanan gol çizgisi teknolojisi, Avrupa'da bu sezon başı itibariyle yaygın halde kullanılmaya başlandı.

HERKES GEÇİŞİ TAMAMLADI
İlk olarak 2014'te Premier Lig'de uygulamasına geçilen çizgi teknolojisi, 2015/16 sezonunda Almanya Bundesliga, İtalya Serie A, Fransa Ligue 1 ve Hollanda Eredivisie de geçiş yaptı. Stadyumlara sistemin kurulabilmesi için bir kereye mahsus 250 bin Euro harcanması gerekiyor. Teknolojiye yeni geçen Bundesliga'nın açıkladığı rapora göre kullanım için gereken maç başı operasyon maliyeti ise yalnızca 8 bin Euro... Ekonomik açıdan Avrupa'nın hatırı sayılır liglerinden olan Süper Lig'in de rakiplerinin gerisinde kalmayıp bu adımı atması çizgi tartışmalarını bitirecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.