Perşembe 26.05.2016
Son Güncelleme: Perşembe 26.05.2016

Gelirler sınırlı giderler devasa

İtalya Futbol Federasyonu’nun her yıl açıkladığı mali raporlarda Süper Lig’e de yer verildi. 18 lig ekibinin 16’sı sezonu eksiyle kapattı. Takımların toplam zararı 232.2 milyon Euro olurken, gelirlerin yüzde 87’si maaşlara harcandı

1- 16 KULÜP ZARARDA
PWC ve Arel araştırma şirketlerinin çalışmaları ile hazırlanan rapora göre Türkiye'de mücadele eden 18 lig ekibinin 16'sı zarar ederken, sadece iki kulüp sezonu karla kapattı. Ekiplerin toplam zararları, 232.2 milyon Euro oldu. Takım başına 12.9 milyon Euro zarar ile sezon kapandı. Zarar eden kulüp sayısında Türkiye, 10 ülke içerisinde birinci oldu. Portekiz'de 16 kulübün 3'ü zarar ederken, bu değer en iyi karne oldu.
2- PARALAR MAAŞA
Kulüpler kasalarında yer alan paraların yüzde 87'sini yani 452.5 milyon Euro'luk bir miktarını futbolcularına ve çalışanlarına maaş olarak verirken, toplam giderler, gelirlerin yüzde 145'ine denk geldi. Giderleri, gelirlerinden fazla olan ekiplerin bir sezonluk giderleri 752.4 milyon Euro'ya ulaştı. Süper Lig, yüzde 87'lik personele maaş ödemesi ile de 10 lig içerisinde zirvede yer aldı. Bu yüzde Finansal Fair Play açısından da risk oluşturuyor.
3- TRANSFERDE ZİRVE
Türkiye'de Süper Lig kulüpleri toplam gelirlerinin yüzde 15'ini transferlere harcarken, bu oran ile de en bonkör lig oldu. Takımlar eksiye düşmelerine rağmen transfer harcaması yaptı ve takım başına ortalama transfer gideri, 4.4 milyon Euro oldu. Türkiye'yi, gelirlerinin yüzde 13'ünü transfere harcayan Rusya takip ediyor. Süper Lig kulüpleri zaten UEFA'nın kontrolü altında ve pek çoğu da transfer yasağıyla karşı karşıya.
4- GÜVENCE YAYINDA
Süper Lig'de 18 lig ekibi sezon boyunca toplam 520.2 milyon Euro gelir elde ederken, bu gelirin yüzde 51'i yani 262,8 milyon Euro'su yayından geldi. Yayın gelirine odaklı faaliyet yürüten ekiplerin, bilet gelirleri ise toplam gelirlerinin ancak yüzde 11'ine denk. Ligde takım başına ortalama bilet geliri, 3.1 milyon Euro olurken, yüzde 51'lik yayın geliri yüzdesi ile Türkiye, 10 ülke arasında 3. sırada yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.