Cuma 29.06.2018
Son Güncelleme: Cuma 29.06.2018

Bir dibe vuruş öyküsü...

Son Dünya Kupası'nın sahibi Almanya'nın gruptan çıkamayacağını söylemek fazla iddialı bir tahmin olurdu ama bu kadronun yarı final göremeyeceğini söylemek o kadar da zor değildi. 2010-12, iki turnuvayı hedefleyen jenerasyon, İspanyolların çıtaya tavan yaptıkları dönemde istediğini kazanamadı ama 2014, nesil geçişi yaşanırken derin de bir nefes aldırdı. Brezilya'da kupayı kaldırmasalar, bugün Rusya'da olan takımın ağabeyleri turnuvayı evlerinde izlerdi. Joachim Löw burada fazla vefalı ve duygusal davrandı. Rakamlar çok şeyi anlatıyor. 2014 Dünya Kupası'nda 6 şuttan birinde gol bulan Almanlar, Euro 2016'da bu rakamın 17'ye çıkmasıyla hücum hattında tehlike sinyallerini vermişti. Rusya'da Klose gibi bir santrfor olmayınca, bir gol için 33 gol girişimine ihtiyaç duydular. Verimsizlik savunmayı da dibe vurdurdu. 2014 Dünya Kupası'nda Alman defansı 22 gol girişiminde bir gol yerken, Euro 2016'da bu rakam 17'ye düştü ve acı son. Rusya'daki üç maçta Alman kalesine gelen her 7 şuttan biri gol oldu. Şimdi ağabeyler formayı çıkartacak, yeni jenerasyon ne kadar "Alman Milli Takımı" olabilecek, bunu da 2020'de göreceğiz.
SİYAH GÖZYAŞLARI
2002 Dünya Kupası'nda bizim için en etkileyici fotoğraf karelerinden biriydi. Brezilya ile oynadığımız yarı finalde mağlubiyetin üzüntüsünü yaşayan yüzünü ay yıldızlı bayrağımızı resmetmiş genç kızın gözyaşları hepimizi derinden etkilemişti. Saf bir hüzündü o finalin kapısından dönüldüğü gün. O gözyaşlarının sahibinin Harika Güral olduğunu da kısa bir zaman sonra öğrendik. Almanların, Güney Kore'ye 2-0 yenildiği ve turnuvaya çok erken veda ettiği 90 dakikanın ardından bir taraftarın hüznü bana 2002'yi hatırlattı. İki yanağına Alman bayrağını çizdiren genç kızın gözyaşları ve akan boyalar. Latin müziğinin kült şarkılarından biridir "Lagrimas Negras" (Siyah gözyaşları). Fotoğrafa baktıktan sonra Bebe Valdes&Diego el Cigala'dan dinleyin "Lagrimas Negras"ı...
"PLAJDA GÖRÜŞÜRÜZ ALMANYA"
İtalya turnuva dışında kalınca Roma'dan bir gazeteci not düşmüştü sosyal medyaya: "Bir jenerasyon Dünya Kupası hatırası olmadan büyüyecek. Bu güzelliği çaldık bu çocuklardan!" Okuduğumda "Biz ne yapalım peki?" demiştim. İtalyanlar elenince soluğu İbiza ve Formantera'da aldı. Corriere dello Sport'un dünkü manşeti manidardı. Gazetenin yayın yönetmeni Ivan Zazzaroni kelime oyunlarını seven bir gazeteci. "Plajda görüşürüz Almanya" manşeti de nefisti.
NEREYE KADAR MARADONA?
Arjantinli efsane, takımına verdiği destekle değil, yine sansasyonla gündeme geldi
?Kariyerinde doping vakası olan, uyuşturucudan kurtulmak için defalarca tedavi gören, İtalya kariyerinde Napoli'de mafya ile yakın ilişkisi yüzünden hep eleştirilen Diego Armando Maradona'nın genç futbolculara örnek olacak bir özelliği yok, hiç de olmadı. Futbolu bırakmış bir insan hayat boyu bu sorumlulukla yaşamalı mı rol modeli olmak, için bu Avrupa'da bugünlerde çok tartışılıyor. Maradona olmak, her sabah yataktan dünyanın gelmiş geçmiş en iyisi mi değil mi diye kalkmak kolay değil ama Arjantinli efsanenin, Dünya Kupası'ndaki taraftar hali de en çok sevenlerine bile "Yeter" dedirtti. FIFA, Dünya Kupası boyunca Maradona'ya günlük 11 bin Euro veriyor. Ulaşım, oteller, localar bedava. Maradona bunun karşılığında Arjantin Milli Takımı maçlarında sahadakilerden rol çalıyor, sağlığı iyi değil, refakatçısı olmadan zor yürüyor. Milyonlarca futbolsever bir zamanlar duvarlarına posterini astıkları efsanenin tükenişini izliyorlar. Kendine yazık sevenlerine ayıp ediyor Diego Armando Maradona…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.