Cumartesi 30.06.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 30.06.2018

Çare Play-Off

Dünya Kupası grup aşamasında ya gazı kaçmış ya da aşırı baskıdan kilitlenmiş son maçlar izledik. 32 takımken dahi böyleyse önce 40, sonra da 48 takımlı turnuvaların kaderi hiç de parlak görünmüyor... Çare ise nicelikte değil, nitelikte!

Belçıka ile İngiltere'nin kapışacağı mücadele turnuva öncesi hepimizin gözünü kestirdiği bir maçtı. Grup aşamalarının finali olan maçta karşımıza çıkan ise ilk 2 maçta oynamamış 7-8 oyuncu, kariyerinin en değerli gollerinden birini atan ancak seyirciden, "Senin yüzünden birinci olup zor bir yola gireceğiz" tepkisini alan Adnan Januzaj ve 90 dakikalık bir garabet vardı. Bunun yansıması olarak da turnuvanın reytinglerinin 2014'teki turnuvaya kıyasla yüzde 44 düştüğünü gördük. Ortada sadece kalite problemi yok, Dünya Kupası'nın geleceği de tehlikede. Zaten takım sayısının artması da kesinleşti ve yeni planlamada kriter kalite değil, FIFA seçimlerindeki oy potansiyeline yönelik mavi boncuk dağıtımı olduğu ortada. Sayın Infantino, elbette seçimler için yatırım yaparken bir yandan da Dünya Kupası'nda daha çok maç oynatıp kurumun gelirlerini artırmayı planlıyor. Kuru kuruya eleştiri yapmakla kalmayıp aklıma yatan bir öneriyi dile getirmek istiyorum. Socrates Dergisi'nin internet yayınında usta yazar İbrahim Altınsay, hem maç sayısını hem de kaliteyi artırabilecek bir fikir ortaya attı. Buna göre grup liderleri doğrudan gruptan çıksın, ikinciler ile üçüncüler playoff oynayarak bir üst turda birincilere katılsın. Böylece hem birincilik daha değerli olabilir, hem de üçüncü ve dördüncülerin de grup maçları sonuna dek motivasyonları zirvede kalır. Bu fikrin bir benzeri Basketbol Dünya Şampiyonaları'nda uygulanıyor. FIFA da böyle bir yola gitsin. Takım değil, maç sayısı ve kalitesini artırsın. Yapacaklarından değil ama, safımız belli olsun işte.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.