Pazartesi 01.06.2020

Ruhunuz yeter

Seyircisiz maçlar nedeniyle ev sahibi olma esprisini kaybeden takımlar, maddi olarak taraftarın gücünü hissetmek istiyor. Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş, 99 ila 149 TL arasında değişen kampanyalarla koltuk satmaya başladı. SABAH Gazetesi yazarı Bülent Timurlenk konuyla ilgili çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.

Koronavirüs nedeniyle artık futbolda da hiçbir şey eskisi gibi değil. Sosyal mesafe kuralı tribünleri vurdu. Sıkıntılı süreçte kalan maçlarını seyircisiz oynamak zorunda kalan kulüpler en önemli gelir kaynağını kaybetmiş oldu. İlk olarak Belarus'ta uygulanan karton taraftar uygulaması kulüplerin yeni umudu. Ezeli rakipler kalan karşılaşmalarda taraftarının desteğini hissetmek için kampanyalara başladı.

SESLERİ YOK AMA GÖRÜNTÜLERİ VAR
Sarı-lacivertliler, "Tribünlerin sessiz kaldığı günlerde Fenerbahçe'ni yalnız bırakma. Sevdik seni her şeyden çok diyorsan harekete geç" diyerek kampanyanın startını verdi. Üyeler ve kombine sahipleri 99 TL, diğer taraftarlar ise 129 TL ödeyerek sesleriyle olmasa bile görüntüleriyle tribünde olacak. Beşiktaş "Ruhumuz yeter" diyerek 129 TL'den kampanya çağrısını yaptı. "Sensiz olmaz" diyen Galatasaray karton taraftarları 123 ve 149 TL'den satışa çıkarttı.

İKİ GÜNDE 10 BİN KARTON SATTI
Siyah-beyazlı yönetim karton taraftara gösterilen ilgiden memnun. İlk iki gün başvurunun 10 bine yaklaştığı kaydedildi. 13 Haziran'da Antalya maçında 41 bin 903 koltuğu da doldurmak istiyor. Bu gerçekleşirse kulübün kasasına girecek para 5 milyon 405 bin TL olacak.

AVRUPA'DAKİ TRİBÜNLERDE NELER OLUYOR?
Belarus nisan ayında oynanan Dinamo Brest-Shakhtyor Soligorsk kupa maçıyla karton taraftar uygulamasını ilk başlatan ülke oldu. Taraftarlar 21 Pound karşılığında fotoğraflarıyla tribündeki yerini aldı ve tüm dünyaya ilham kaynağı oldu.
Almanya'da M'Gladbach 'Orada ol' sloganıyla taraftarın maketlerini 19 Euro karşılığında tribünde ağırlıyor.
Danimarka karton taraftar uygulamasını başka bir boyuta taşıdı. Süper Ligi'nde AGF Aarhus-Randers maçı futbol tarihinde bir ilke sahne oldu ve ev sahibi ekip videokonferans uygulaması Zoom ile yaptığı işbirliği sayesinde 10 bin taraftarın görüntüsünü tribünlere verdi.
İtalya'da Juventus'tan farklı bir uygulama geliyor. 20 Haziran'da sahaya dönecek olan Torino ekibi seyircilerin eksikliğini hissetmemek adına boş stadyuma yıldız oyucusu Cristiano Ronaldo ve diğer futbolcularının hologramını yansıtacak.

BİR GÖRÜŞ / BÜLENT TİMURLENK
Yeni normalin tezahürü budur
Kulüpler bu dönemde ekstra gelir elde edebilmek için yeni projelerin peşinden koşuyorlar. Normal zamanda ne stadyum hopörlerinden yapılan tezahürata ne de kulüp yönetimleri tarafından finanse edilen 'sanayi tipi' koreografilere bir futbolsever olarak tahammülüm yok. Ama bu tribündeki fotoğraflar da 'yeni normal'in tezahürü... İnşallah dün bu sayfada altını çizdiğim üzere, eylül ayından itibaren önce sosyal mesafeyi sağlayacak 1/3 oranında kasım ayından itibaren de yüzde 50 kapasite ile taraftarlar tribündeki yerlerini alırlar. Tribünlere konulan bu fotoğraflar da sahiplerine hatıra kalır.

Beşiktaş ve Fenerbahçe'den seyircisiz maçlara çözüm! İşte o proje

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.