Giriş Tarihi: 2.07.2020

Ofsayta iskelet analizi

Geliştirilmiş ofsayt teknolojisinde hücum ve savunma oyuncusunun iskeleti modellenecek. Sistem, pozisyonu analiz ederek orta hakeme bildirecek

FIFA, 2022-23 sezonunda hayata geçirilmesi planlanan gelişmiş ofsayt teknolojisinin sunumunu gerçekleştirdi. 2019'da Dünya Kulüpler Kupası'nda ilk kez denenen yarı otomatik ofsayt teknolojisinin ardından geliştirilmiş versiyonu tanıtıldı. Sistem, ilgili pozisyonda hücum ve savunma oyuncusunun iskeletini doğru şekilde modelleyerek hangi vücut parçasının ofsaytta olduğunu, hangi vücut bölümünün ofsaytta olmadığını analiz edecek ve orta hakeme bildirecek. FIFA, gelişmiş ofsayt teknolojisinin bir karar mekanizması olmayacağını, tıpkı gol çizgisi teknolojisi gibi hakemlerin karar vermesine yardımcı bir araç olarak tasarlandığının altını çizdi.
Bülent Timurlenk diyor ki
İNCE POZİSYONLARI NETLEŞTİRİR

Pozisyonları sonuna kadar bitirme ve tartışmalı kararı VAR'a bırakma, iki yardımcı hakemin neredeyse bütün fonksiyonlarını yok etti. Sonunda olan oldu ve Muslera'nın ayağı kırıldı. VAR'dan gelecek ofsayt kararı için odada 'geri sar, oynat' bir zaman kaybı yaratıyor. Bu teknoloji devreye girdiğinde eş zamanlı olarak orta hakeme görüntü ile gitmez. Çünkü topun çıkış anı ve sonrasında topla buluşan oyuncunun pozisyonunu görebilmek için yine bir zamana ihtiyaç var. Bu çekilen çizgi santimlerle ölçülen ince ofsaytları netleştirmeye yarar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.