Giriş Tarihi: 31.3.2023 09:45

En çok kart gören ligler açıklandı! Süper Lig kaçıncı sırada yer aldı?

Uluslararası Spor Çalışmaları Merkezi CIES’in son 3 sezonu dikkate alarak hazırladığı rapora göre Süper Lig’de maç başına 4.84 kart çıkarıldı. Sarı kartın değeri 4.55, kırmızı kartın ise 0.29 olarak kayıtlara geçti. İlk üçte Portekiz, Ukrayna ve Rusya yer aldı.

Uluslararası Spor Çalışmaları Merkezi (CIES), yayınladığı raporda Avrupa'daki sarı ve kırmızı kartların dağılımını gözler önüne serdi. 1 Ocak 2020'den bu yana UEFA'ya üye 31 federasyon verileri dikkate alınarak yapılan araştırmada; hakemler, Türkiye Süper Ligi'nde maç başına 4.84 kez kartlarına başvurdu. 1181 karşılaşmada bu değer sarı kartta 4.55, kırmızıda 0.29 olarak kayıtlara geçti. Bu çerçeveler ışığında ligimiz, Avrupa'nın birinci lig klasmanında 14'üncü, tüm dünyada ise 34. basamağa yerleşti.
BOLİVYA MAÇ BAŞINA 7 KARTLA ZİRVEDE
Spor Toto 1. Lig'de 90 dakika başına 4.92 kart çıkarken 4.67 sarı, 0.25 defa kırmızı kart gösterildi. Portekiz Süper Ligi, maç başı 5.90 ile Avrupa'nın en çok kart çıkarılan turnuva oldu. Liga NOS'u; Ukrayna (5.76), Rusya (5.72) ve Bulgaristan (5.59) ligleri takip etti. En az kart çıkanlar listesi sırasıyla Fransa Ligue 1 (4,18), Almanya Bundesliga (3,95), İngiltere Premier Lig (3,49) ve Hollanda Eredivisie (3,09) şeklinde oluştu. Hakemler, dünyada ise en çok Bolivya Primera Division'da ellerini ceplerine götürüp maç başına 7 kart gösterdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.