Çarşamba 02.07.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 02.07.2014

Kupa mobil internetin!

Teknolojide Dünya Kupası'nın sahibi belli oldu. Dünya Kupası yayınları, Brezilya'da bir aylık internet kullanımının üç katı trafik yaratırken, 94 milyon akıllı telefon, mobil internetin patlamasında etkili oldu

Dünya Kupası finalleri yaklaşırken, teknolojide kupayı kazanan mobil internet oldu. Cisco'nun yaptığı araştırmalar insanların maçları ve özetlerini internetten izlediğini ortaya koyuyor. Brezilya'da maçlara gidemeyenler ve evinde izleyemeyenler, internet tüketimini patlattı. Kupa sonuna kadar ülkede internet tüketiminin 3 kat artarak 1999 yılında tüm dünyada tüketilen veri trafiğinin 2 katından bile fazla oldu. Rakamların rekor seviyeye ulaşmasında 94 milyon akıllı telefondan izlenen ve kaydedilen görüntülerin paylaşılması oluşturuyor.
HEYECAN SOSYAL DÜNYAYI TETİKLEDİ

Brezilya - Şili maçının penaltılara kalmasıyla doruk noktasına ulaşan heyecan, sosyal ağların kullanımını da artırdı. İnsanlar takip ettikleri Twitter adreslerinde heyecanlı gol anlatımlarından sonra videoların üstüne atladı. Video içeriğin artmasının önemli bir sebebi de YouTube gibi paylaşım sitelerinin kullanımının yaygınlaşması. Futbol seyircisi stadyumlarda ve maçı izlediği anlarda bir yandan cep telefonuyla çektiği fotoğraf ve videoları da paylaşıyor.
4K YAYIN FIRSATI CEZBEDİCİ OLDU

Dünya Kupası yayınlarının bir özelliği de kameraların 4K (Ultra HD) kayıt yapmasıydı. Veri trafiğinin artmasına sebep olan 4K yayınlar maçların yüksek çözünürlükle izlemek isteyenler için yeni fırsatlar sundu. Cisco araştırması, verilerine göre yükselen internet kullanıcısı ve cihaz sayısı, artan geniş bant hızı ve video görüntülemenin artması sonucunda önümüzdeki dört yılda İnternet Protokolü (IP) trafiği neredeyse üç kat artacak. Orta Doğu ve Afrika (MEA) bölgesi 2013 ve 2018 yılları arasında beş kat büyüme ve yüzde 38 yıllık bileşik büyüme oranı ile IP trafiğinde en hızlı büyüyen bölge olmayı sürdürecek.

SOSYAL AĞLARIN YILDIZI: RONALDO
Dünya Kupası'nda, sosyal ağ yıldızlarının kim olduğunu Forbes dergisi yayınladı. Sonuçlar çok şaşırtıcı değil. Cristiano Ronaldo 117.4 milyon takipçiyle finallerden çabuk elense de yıldız olmaya devam ediyor. Hemen arkasından Messi ve penaltılarla Şili'yi eleyen Brezilya'nın yıldızı Neymar geliyor.
EKRANLAR KUPA RESİMLERİYLE DOLDU
Dünya Kupası sponsorlarından biri olan Sony, tablet ve akıllı telefonlarında özel temaları kullanıyor. Pek çok futbol tutkununu ekran karşısına sabitleyen 2014 Dünya Kupası mobil cihazların tasarımlarını da etkiliyor. Sony Xperia Z2 akıllı telefon, Xperia Z tablet ve akıllı bileklikler bile Dünya Kupası temasından etkilenerek vitrinlere çıktı. Ürünler özelikle Dünya Kupası finallerinin heyecanını mobil ortamda yaşamak isteyenlere sunuldu.
FUTBOLCUYA KIZAN TELEFONU SALLADI
Brezilya - Şili ikinci tur maçı pek çok televizyon izleyicisinin kendinden geçmesine neden oldu. Brezilyalı izleyicilerin bazısı Şili'nin direğe çarpan penaltısında sevinç heyecanıyla televizyonu kırarken kimi de kaçan telefonunu elinden fırlattı. Yani anlık sevinç ve öfkeden teknolojik cihazlar nasibini aldı. Maç seyrederken stres ve heyecanına yenik düşenler, öfkesini cep telefonlarından çıkardı. Kırılan cep telefonlarına güvence hizmeti veren Cepkask firması, dünya kupası maçlarının oynandığı bu dönemde, cep telefonu hasar bildirimlerinin hızla arttığını, bu oranın yüzde 65'ini erkek kullanıcıların oluşturduğunu açıkladı. Hasar bildirim başvurularının yüzde 65'ini erkekler, yüzde 35'ini kadınlar oluşturuyor. Dünya Kupası finallerini izleyenlerin çoğunun erkeklerden oluştuğu düşünülecek olursa bu oran pek de şaşırtıcı değil.
KUPANIN UCU TELEFONA DOKUNDU
Dünya Kupası öncesinde protesto gösterilerinde kullanılan sosyal medya paylaşımları, sendikalar tarafından turnuva sonuna ertelenmişti. Stadyumda maçı izleyen ve maçlara giden 60 bin izleyicinin yaratacağı internet trafiğinin Brezilya'daki toplam 94 milyon akıllı telefonun yoğun bir iş saatinde sebep olduğu trafiği de geçmesi bekleniyor. Akıllı telefonlar, hem içerik oluşmasına hem de oluşan içeriğin izlenmesinde kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.