Çarşamba 13.08.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 13.08.2014

Aklı olan bisiklete biniyor

Tepeler için elektrikli, güvenlik için kameralı, rahat taşınması için katlanan bisikletler, akıllı telefonlarla yön bulmayı da kolaylaştırıyor. Trafik sorununu çözen ve sağlıklı hayatın bir parçası olan bisikletler Türkiye'de de yaygınlaşıyor

Trafikte her şeyi otomobiller için düzenleyerek trafik sorunu çözülmüyor. Modern şehirlerde insanların spor yapmasını sağlamak için bisikleti şehir yaşamının içine daha çok sokmak gerekiyor. 'Akıllı bisikletler', bisikletlerin şehir yaşamına daha fazla entegre olmasını sağlıyor. Hem trafik sorununu çözen, hem de spordan uzak duran insanlar için yeni bir pencere açacak bisiklet kültürü, akıllı teknolojilerle daha da yaygınlaşıyor. Türkiye, bisiklet kültürüne uzak... İstanbul'da, Anadolu yakasında sahilde kısa bir bölüm hariç bisiklet kültürü yok. Üstelik bisikletlerin yetenekleri giderek artıyor. Şimdi gece karanlığında bile lazerle yollara iz bırakarak güvenli bir şekilde seyahat etmek mümkün. Ancak bisikletin daha güvenli olması için önce kültürün yerleşmesi gerek.
SEYAHAT ÖZGÜRLÜĞÜ SAĞLIYOR
Bisikletler, uçak ve yarış otomobillerinde kullanılan karbon fiber malzemeler kullanarak hafifledi. Ancak bu henüz sokaktaki insanın alacağı fiyatlarda değil. Seyahat özgürlüğü sağlayan katlanabilir bisikletler, yorulduğunuzda veya hafif yokuşta tıkandığınızda, toplu ulaşım araçlarına, hatta taksi bagajına bile sığıyor. Bu konuda neredeyse asırlık deneyimler oluşmuş durumda.
KİŞİYE ÖZEL TASARIM MÜMKÜN
Profesyonel bisikletçiler ise kasklarından, direksiyona kadar tüm ürünleri sürücüye özel tasarlanıyor. Ancak henüz vites, direksiyon ve sele dışında kişiselleştirmeye olanak tanınmıyor. Yerli üreticilerin sayısı ve üretim hacimleri çok yeterli değil. Bisiklet seven şehirler, belediyeler, restoran ve alışveriş yerlerinin gelişmesiyle, bisiklet kültürü yaygınlaşıyor. Facebook, twitter gibi sosyal ağlarda bisikletli hayata dikkat çeken ve sayıları sürekli artan sivil toplum örgütleri var.

KATLA, KOY ÇANTANA
İngiliz Brompton markasının, katlanabilir bisikletlerin Rolls Royce'u olduğu iddia ediliyor. Üç harekette tamamen katlanarak, çantaya giren bisiklet, kullanıcısına taşıma rahatlığı sunuyor. Sele boyu, vites sayısı ve direksiyon tipi kullanıcı tercihine göre ayarlanıyor. Teknolojiye ayak uyduran bisikletler, çanta ve şık aksesuarlarıyla da dikkatleri çekiyor.

PEDALLAR PASLAŞIYOR
Sosyal ağlar, bisiklet severlerin örgütlendiği yeni alanlar oldu. Facebook üzerinde en aktif derneklerden biri de 'Bisikletliler Derneği'. Bisiklet tutkunları değişik etkinliklerde bir araya getiren dernek, 40 binin üstünde takipçiye sahip. Bisiklet kültürünün yaygınlaşması için çaba harcayan dernek, farklı aktivitelerle takipçilerini bir araya topluyor.
UYGULAMADAN AKIL ALIYOR
Bisiklet sürücüleri için yüzlerce farklı mobil uygulama bulunuyor. Android, iOS ve Windows tabanlı uygulamalar genelde performansın anlık ölçülmesi, harita ve navigasyon hizmetine odaklanıyor. MapMyRide, BikeMap.net ve BikeBrain gibi uygulamalar sürücün eli, ayağı haline geliyor. Uygulamaların önemli bölümü İngilizce. 'Bisikletçi Abi' gibi uygulamalar bisiklet yedek parçaları konusunda sürücüleri bilgilendiriyor.

TASARIM OLARAK DİKKAT ÇEKİYOR
Şimdi akıllı bisiklet projeleriyle bisiklet sürücüsünün güvenli şekilde seyahat etmesi için geliştirilen teknolojiler kullanılıyor. Samsung'un 'İtalyan Maestro Akademy' ile birlikte geliştirdiği akıllı bisiklet sürücünün güvenliğine odaklanmış. Proje sadece teknoloji değil, tasarım olarak da dikkat çekiyor. Bisikletin sağ ve sol yanındaki kırmızı lazer işaretler ve selenin altındaki kamera tamamen sürücünün güvenliği düşünülerek tasarlanmış. Samsung akıllı bisikletin direksiyonun ortasında telefon yerleştirmek için yuva bulunuyor. Lazer ışıklar, navigasyon gibi özellikler telefon yerleştirildiğinde aktif hale getiriliyor. Selenin altındaki kamera arkadan gelen araçların telefon ekranından izlenmesini sağlıyor.
ŞEHİRDE PEDALLARA KESKİN TUZAKLAR VAR
Mazgal demirlerinin yönleri, aralıkları ve biçimsiz yerleştirilmesi bisikletler için ciddi bir tuzak. Otomobil sürücüleri araç park ederken, bisikletlilerin yanından geçerken sanki ölüm tacizinde bulunuyor. Takip mesafesi asla korunmuyor. Bisiklet için ayrılmış yok ne yazık ki çok çok az. "Tepelik şehirler bisiklete göre değil" algısı insanları yanlış yönlendiriyor. Vapur, otobüs, metro gibi toplu taşıma araçlarında bisikletliler için ayrılan bölümler ve ayrılan araç sayısı oldukça yetersiz. Sürücüler son derece bilgisiz. Ayakta kalmak zor. Şehirde trafik terörü sadece yayaları değil, bisiklet sürücülerini de olumsuz etkiliyor. Araçlardan inerken kontrolsüz hızla açılan kapılar, bisiklet sürücülerini hayati tehlikeye sokacak keskin bir tuzak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.