Goller sosyal ağlara takıldı
Futbolda karşılaşma sonuçlarını artık sosyal ağlardan takip ediyoruz. Türkiye nüfusunun yüzde 55'i, Facebook ve Twitter üzerinden gelen mesaj ve videolarla skorları öğreniyor. Tartışmalar sosyal ağlarda başlıyor, sahada olaylarla bitiyor
skor takibi yapıyoruz.
MİLYON TAKİPÇİ
Spor haberlerini 18 yaş üstü insanların yüzde 85'i yani 21 milyon kişi takip ediyor. Spor taraftar ve takipçilerinin yüzde 65'i medyada daha çok futbolu takip ediyor. Yüzde 48'i basketbol, yüzde 35'i de voleybol ile ilgileniyor. Aslında izleyici sayısında azalma yok. Ancak onların spora etkinliklerini takip etmesinde ve spor olaylarına katılmasında sorun var. Spor yapan insanlarımızın sayısı henüz oldukça az. Bu yüzden sadece seyirci olarak bilenlerin fanatikleşmesi daha kolay oluyor. Yöneticilerin bir çoğu sporcu geçmişe sahip değil. Önemli bir kesimi spor eğitimi almamış ve almıyor. Önemli bir çoğunluğu iş adamı. Oysa son birkaç yılda Dünya Kupası ve Şampiyonlar Ligi kupasını kazanan Budesliga'yı ve kulüplerini eski futbolcu ve profesyoneller yönetiyor. Üstelik çok şöhretli olmalarına karşın futbolculardan ve antrenörlerden rol çalmıyorlar.
VERGİ BORÇLARI YOK
Dünya futboluna son yıllardaki başarılarıyla damga vuran Bundesliga kulüpleri, hiç görevleri olmamasına rağmen Türk Milli Takımı'na geçmişte ve bugün önemli sayıda oyuncu yetiştiriyor. Üstelik Alman kulüplerinin vergi borcu olmadığı gibi vergi kaçıran başkanlar da hapis yatıyor. Bayern Münih'in efssane başkanı Uli Hoeness şu anda vergi kaçırmaktan ötürü 3 yıl hapis ceza almıştı. Hoeness'in cezasının infazı devam ediyor.
YÜZDE MOBİL 68 EKRANDA
Biz yine rapora dönelim. Rapora göre spor takipçilerinin yüzde 56'sı erkek. Ayrıca yüzde 68'i de spor içeriğini tablet ya da akıllı telefon gibi mobil cihazlardan takip ediyor. Mobil cihazdan takip edenlerin yüzde 33 indirdiği uygulamalar üzerinden içeriğe ulaşırken, yüzde 49 web sitesi üzerinden erişiyor. Yani taraftarla iletişim kurarken mobil cihazları kullanmak şart. Kulüpler şimdilik SIM kart, konuşma paketi ve internet paketi satışlarında iş birliği yapıyor. Yani kulüpler profesyonelce yönetilirse telekom operatörleri ile sadece sponsorluk ilişkisi değil, müşteri yönetimi konusunda işbirliği de yapıyor.
PARA ÖDEYENLER AZALIYOR
Futbol etkinliklerinde sadece stadyumlarda seyirciler azalmıyor. Online ortamda bile para ödeyerek içerik izleyenlerin oranı 2013 yılında yüzde 29'du. 2014 yılında bu oran yüzde 26'ya düşmüş durumda. Son dönemde internette ücretsiz içerik peşinde koşanların sayısı hayli fazla.
HAFTADA 13.3 SAAT
Spor taraftarları haftada 13 saatini sporla ilgili haber, maç ve aktiviteleri izlemek için harcıyor. Bunun önemli bir bölümü (yüzde 93) gelişmeleri hala televizyondan takip ediyor. Yüzde 42'si de son 1 ayda para ödeyerek televizyondan taraftarı olduğu takımın maçını izliyor. Yine yaklaşık her 2 izleyiciden 1 tanesi de (yüzde 49) bilgisayar ekranından spor etkinliklerini takip ediyor.
SOSYAL AĞLARDA ÜSTÜNLÜK G.SARAY'DA
Kulüplerin sosyal ağlarda rekabeti de devam ediyor. En çok taraftar sarı-kırmızılılarda. Facebook ve Twitter'da kulüp taraftarları tarafından sıklıkla takip ediliyor. Ancak sayı olarak fazla olmak yerine platformu etkin kullanmak daha önemli. Galatasaray'ın 12.3 milyon, Fenerbahçe ise 9.6 milyon Facebook takipçisi var. (Kaynak http://www. socialbakers.com/facebookpages/ sport/)
Türkiye'nin dijital spor takipçisi rakamları
25 milyon 18 yaş üstü internet kullanan nüfusa sahip
16 milyon futbol taraftarı bulunuyor
9 milyon online takipçi futbolla yatıp kalkıyor
RAPORDAN ÇIKARILACAK DERSLER
ORTAK AKIL: Medya, yöneticiler, futbolcular, taraftarlar arasındaki iletişimin sosyal ağlarda takip edilmesi şart.
EĞİTİM VE ETKİNLİK: Yapılacak eğitim ve etkinliklerde mutlaka sosyal medyanın kullanılması gerekiyor.
İTİBAR YÖNETİMİ: Spor ve en çok ilgiyi çeken futbolun itibar yönetimi sadece geleneksel medyada değil, online mecrada ve sosyal ağlarda da kullanılmalı.
DAHA ÇOK SPOR: Türkiye'de belediyelerin, büyük şirketlerin ve devletin önemli kaynakları sadece profesyonel spora harcanıyor. Halkın daha çok spor etkinliklerine dahil olması gerekiyor.
EN SON HABERLER
- 1 Siyasetten anlamam tek işim G.Saray
- 2 Boynu ve kaburgası kırıldı
- 3 G.Saray’ın huzuruna dinamit koyamazlar!
- 4 Sadece sevmek yetmiyor!
- 5 Talebim olmadı ortak dostumuz teklif etti
- 6 G.Saray ekonomik olarak türbülansta değil!
- 7 Buruk ve takım yalnız bırakıldı
- 8 Camialarınız istemiyorsa finali Suudi Arabistan’da oynamayalım!
- 9 3’lü ortak tavır: Oynamıyoruz!
- 10 Sahada yabancı sınırsız