Giriş Tarihi: 26.11.2014

İstanbul teknolojiyle koştu

Vodafone İstanbul Maratonu ayakkabılarda çipler taşıyan 25 bin, toplamda 125 bin kişi Asya'dan Avrupa'ya koştu ve yürüdü. Biz de bu deneyimi akıllı telefon ve Google Glass ile görüntüledik

Geçtiğimiz hafta insanlar İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nü 3 -4 saatliğine otomobillerden ödünç aldı. Ve İstanbul'un otomobillere teslim olmuş sokaklarında geçici bir mutluluk yaşadı. Spor kültürünün olmadığı yerde "Bu havada koşulur mu" dediği günde aslında koşanlar için en uygun havada koşuldu. Resmi koşuya katılanların ayakkabılarına takılan çipler sıralamayı belirledi. 25 bin kişi çiple koşmayı, 125 bin kişi sadece keyfince yürüyüş yapmayı tercih etti. Biz çipli koşamasak da adım sayan telefonumuz ve Google Glass ile çekim yapmayı tercih ettik. Akıllı bileklik ve saat takanların sayısı hiç de az değildi. Ancak en büyük kalabalıkları sosyal medyada örgütlenen sosyal koşucular oluşturdu. Kimisi dediğini yaptı, finali görüp madalyayı boynuna taktı. Kimi de benim gibi koşanları takip etmekten veya özçekim yapmaktan kendi koşusunu tamamlamadı. İstanbul'un eşsiz manzarasına kapılanlar koşuyu Boğaziçi köprüsünde turistik geziye çevirdi.

TUTKUYLA KOŞANLAR

Vodafone İstanbul Maratonu genç-yaşlı, kadın-erkek, rekor katılımla 119 ülkeden her kıtadan insanı aynı tutkuyla birleşti. Biz de ilk kez Google Glass gözümüzde koşmaya heveslendik. Bir gün önce Nike mağazasında soğuk için hafif ve sıcak tutan kıyafetler seçerken ilk uyarıyı aldık. 42 kilometre koşan kadın koşucu uyardı: "Yeni ayakkabılarla sakın koşmayın." Mantığını anlamak zor değildi. Henüz ayağınızın şeklini almamış ayakkabılar koşu konforunu ve performansı olumsuz etkiliyor. Bir yandan Google Glass ile çekim yapmak bir yandan telefonda adımları saymak kolay iş değil. Biz de işi adımlarımıza bırakarak, otomobillere teslim ettiğimiz İstanbul'un güzelliğini sevdiklerimizle çıkardık.

PİLİMİZ ÇABUK BİTTİ
Akıllı telefonlar, bileklikler, saatler adımları değil, artık kalp atış hızımızı da ölçüyor. Performansı ölçmek için her şeyiniz hazır da performansınız yeterli değilse, piliniz çabuk bitebiliyor. Bu yüzden her adımı hesap ederek koşu temposunu yakalamak gerekiyor. Tıpkı akıllı telefonlardaki pili çok çabuk tüketen video, fotoğraf uygulamalarını sıkça kullanıp antenlerin tümünü açık unutursanız, pil ömrü de çabuk bitiyor. Biz her durduğumuzda tempoyu şaşırdık. Sonunda pilimiz erken bitti. Koşuya başlayıp bitiremeyen 463 kişiden biri olduk. Ancak bu keyfe katılarak mutlu olmayı başardık.
ONLİNE KAYIT ALINDI
Maraton ile ilgili istatistikler ve bilgiler, oluşturulan site aracılığıyla duyuruldu. Yarışın en çok aksayan tarafı çipli koşanlar ile halk yürüyüşünün birbirine girmesi oldu
www.istanbulmarathon. org/tr internet sitesinde koşu için yapılması gerekenler sıralanıyor. Maratonla ilgili istatistikler ve bilgiler bu site aracılığıyla duyuruluyor. Organizasyonun en çok aksayan tarafı çiple koşmak isteyenlerle halk yürüyüşünün bir birine girmesiydi. Bunu engellemek için köprüye geliş noktalarında araçlar kaldırmak ve köprüye çıkışları en baştan kontrol etmek şart. Bunun için renkler ve rakamlarla köprüye geliş rotaları çizmek yeterli olacaktır.
TÜRKİYE'NİN GURURU OLACAK GÖRÜNTÜLER!
Olimpiyata aday olan bir şehirde futbola veya otomobillere değil, spora ve insana daha fazla teslim olmak gerektiğini anlıyoruz. Facebook üzerinden örgütlenen Adım adım grubunun tekerlekli sandalyedeki arkadaşlarıyla iyilik için koştuğu sahneler şehrin ve Türkiye'nin gururu olacak görüntüler oluşturuyor. Üstelik sosyal medyanın nasıl kullanılacağına en güzel örnekleri oluşturuyorlar.
ANTRENMAN YAPIN
Koşmak ve yürüyüş yapmak halkın en kolay ve en rahatlıkla katıldığı spor etkinliği. Koşmak, hareket etmeyi unutan, farkında bile olmadan şehrini otomobillere teslim eden bir kültüre adeta yeniden nefes almayı hatırlatıyor. İnternet üzerinde pek çok güzel kaynak var. www. antrenmanyap.com maraton ile ilgili bilgilerin alındığı önemli bir kaynak. Uzun mesafe koşanların sürekli kullanacakları bir kaynak oluşturuyor.
22.7 MİLYON GÖRÜNTÜLEME
Paylaşımların ortak noktası fotoğraf ve twitter oldu. Monitera verilerine göre etiketle paylaşılanların görüntülenme potansiyeli 22.7 milyonu buldu. Maraton etkinliğinde #BirSebebiVar etiketi 10 bin 359 kez kullanıldı. Instagram, facebook hesapları özçekim görüntülerle coştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.