Pazar 22.07.2012

Hedef 5 bin test

2008 Pekin'de 4.770 doping testi yapan IOC, bu sayıyı aşmayı planlıyor. Her müsabakada ilk beşe girenlerle rastgele seçilecek iki sporcuya test yapılacak

Dört yıl önce Pekin Olimpiyatları'nda 4 bin 770 doping testi yapılmıştı. IOC ve Londra Oyunları organizatörleri bu kez 5 bin idrar ve kan testi hedefliyor. Bunların % 40'ı oyunlardan önce gerçekleşecek. Her yarışın ilk beşi ve rastgele seçilecek iki sporcu teste tabi tutulacak. Örnekler 8 yıl saklanacak. GlaxoSmithKline tarafından idare edilen doping merkezi 7 gün, 24 saat çalışacak. Günde 400 örnekte 240 yasaklı madde arayacak.
ATİNA DERS OLDU
2004 Atina, 26 ile pozitif doping testi rekoru kırılan oyunlar olmuştu. Daha önceki rekor 12 ile Los Angeles'a aitti. Atina'daki 3 bin 600 testte pozitif çıkanlar arasında ikisi altın, 6 madalyalı sporcu vardı. Dört yıl önce Pekin'de pozitif doping testi sayısı 14 oldu. Saklanan örneklerde daha sonra yapılan testlerde a5 atletin CERA (EPO'nun gelişmiş versiyonu) kullandığı belirlendi ve Bahreynli Rashid Ramzi 1.500 metrede kazandığı altın madalyasını kaybetti. IOC Başkanı Rogge, "Londra ne kadar temiz olacak?" sorusuna "Kristal kürem yok. Geçmişe göre daha fazla dopingçi yakalayabiliriz, ama bunun biliniyor olması bile caydırıcı olabilir. Tek hedefimiz, kürsüye çıkan her sporcunun temiz olduğu için gurur duymasını ve kimsenin performansı için sorgulanmamasını sağlamak. Ne kadar çok doping yakalarsak temiz atletler için o kadar iyidir" yanıtını verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.