Cuma 29.07.2016 00:00

Atıcılıkta 4 isimle yarışacağız

Atıcılık müsabakaları 6 Ağustos'ta başlayacak. Türkiye'yi Yusuf Dikeç, İsmail Keleş, Yavuz İlnam ve Erdinç Kebapçı temsil edecek.

Brezilya'da 5-21 Ağustos tarihlerinde düzenlenecek 2016 Rio Olimpiyat Oyunları'nda atıcılıkta Türkiye'yi Yusuf Dikeç, İsmail Keleş, Yavuz İlnam ve Erdinç Kebapçı temsil edecek.

Olimpik Atıcılık Merkezi'nde yapılacak atıcılık müsabakaları, 6 Ağustos'ta başlayıp 14 Ağustos'ta sona erecek.

Erkekler ve bayanlarda toplam 15 dalda madalyanın dağıtılacağı atıcılıkta, 143'ü kadın toplam 390 sporcu yarışacak.

13. ve 14. yüzyıllarda, Almanya ve İsviçre'de açılan derneklerle yapılanmaya başlayan atıcılık, bugünkü adıyla Uluslararası Atıcılık Federasyonu olan Uluslararası Atıcılık Birliği'nin 1907'de kurulmasıyla yavaş yavaş beğenilen bir spor durumuna geldi.

Erkeklerde atıcılık, Atina'da 1896'da yapılan ilk modern Olimpiyat Oyunları'nın programındaki 9 spor dalı arasında yer alıyordu. 1900'de Paris'te yapılan Olimpiyat Oyunları'nda, hedef olarak canlı güvercinler kullanılıyordu. Güvercinler, daha sonraki oyunlarda, spor ahlakına aykırı olduğu gerekçesiyle hedef olmaktan çıkarıldı. Kadınlar ise atıcılıkta ilk kez, 1984'teki Los Angeles Olimpiyatları'nda boy gösterdi.

TÜRKİYE, 4 SPORCUYLA KATILACAK

Olimpiyatlarda Türkiye adına, Yusuf Dikeç (10 ve 50 metre havalı tabanca), İsmail Keleş (10 ve 50 metre havalı tabanca), Yavuz İlnam (Trap) ve Erdinç Kebapçı (Trap) mücadele edecek.

KURALLAR

Atıcılık kuralları uzaklık, hedef tipi, silah, atış pozisyonu, atış sayısı, atış sayısı süresi ve sınıfına göre değişiyor. Her sınıfta eleme ve final sistemi bulunuyor.

Tüfek: Yarışmacı yatarak, ayakta, diz çökme pozisyonunda elektronik hedeflere ateş eder. Puanlama, isabet alan hedef üzerinde çemberlerle belirlenmiş merkez dışına doğru azalan sayıların toplanmasıyla yapılır. Yarışmacılar, ''50 metre 3 pozisyon'', ''50 metre normal'' ve ''10 metre havalı tüfek'' olmak üzere 3 ayrı dalda mücadele ediyor.

Tabanca: 50, 25 ve 10 metre olmak üzere 3 ayrı mesafede düzenlenir. Puanlama, tüfek sınıfıyla aynı biçimde atışlar da ayakta ve tek elle yapılır. Serbest tabanca ve seri tabanca sınıflarında yarışılır.

Hareketli hedef: Hareketli hedef sınıfında yarışmacılar, 10 metre uzaklıktan atış yapar. Hızlı ve yavaş olarak ikiye ayrılan hareketli hedeflere otuzar atış yapılır.

Av tüfeği: Av tüfeğiyle düzenlenen trap, skeet ve double trap yarışmalarında atıcılar, bir istasyondan, tabağa benzeyen ve bir mekanizma aracılığıyla fırlatılan hareketli hedeflere atış yapar. Avcılık eğitiminin ötesinde kendine özgü bir çekicilik kazanan trap atıcılığı, daha çok avla ilgisi çok az olan nişancılar arasında yaygın bir uğraş olmuştur. Trap atış alanı, 5 atış istasyonunun 15 metre önünde yer alan tek bir trap kulübesinden oluşur. Erkeklerde 125, kadınlarda 75 hedefe ateş açılır. Elemelerde öne çıkan 6 yarışmacı, finalde 25 hedefe atış yapar. Yarışmacı, hedefin hangi istasyondan atılacağını bilmez. Hedefi vurmak için 2 atış hakkı vardır. Genellikle çift namlulu 12 kalibrelik av tüfeği kullanılır. Double trapta 2 hedef aynı anda havaya atılır. Skeet atıcılığında genellikle 12 kalibrelik yarı otomatik av tüfeği kullanılır. 8 fırlatma istasyonu vardır ve 2 ayrı istasyondan iki hedef fırlatılır. Her hedefe bir atış hakkı tanınır. Yarışmacı tüfeğini, hedef fırlatılana dek kalça hizasında tutmak zorundadır. Sporcu, hedefin fırlatılmasıyla birlikte tüfeği omuz hizasına alır ve atış yapar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.