Giriş Tarihi: 23.8.2016

Hatalarımızı biliyoruz ÇALIŞMAMIZ ŞART!

“2018’de Danimarka’da yapılacak yarışlarda en az 3 branşta Olimpiyat kotası almamız gerekiyor. Bunu başarırsak 2020 yılına kadar Olimpiyatlara ev sahipliği yapacak Tokyo’da çalışacağız”

Türkiye Yelken Federasyonu son dönemde yoğun bir yarış takviminin içindeydi. Rio'nun ev sahipliği yaptığı Olimpiyatlar'da 6 sporcu ile mücadele ederken, geçtiğimiz hafta sonu da Türkiye Yat Şampiyonası heyecanı yaşandı. Bu yıl merhum Mustafa Vehbi Koç'un adını taşıyan Türkiye Yat Şampiyonası için gittiğimiz Bodrum'da TYF Başkanı Serhat Belli'yi hem olimpiyatları hem de hedeflerini sorduk… İşte Başkan Belli'nin ağzından Türkiye'de yelken sporunun geldiği nokta ve bundan sonra yapılacaklar: "Önümüzdeki seçimlerde aday olduğumuzu daha önce söylemiştik. Şu anda yapmamız gereken işlerin yarısını yapmış durumdayız. Kulüplerimizin yüzde 75'i bizim arkamızda. "Yelken Köyü" projesiyle ilgili çalışmalarımız sürüyor. Yer ile ilgili bir sorunumuz yok. Tesis rüzgarların kesiştiği bir yerde olacak. Burada yelken olimpik tesisi olması gerekiyor. Bu sorun varken, rakip ülkelerle mücadele etmemiz çok zor. Güçlü kulüplere ihtiyacımız var.

ANADOLU'YA YELKEN AÇTIK
Kulüpleri güçlendirmek bizim ana görevimiz. Bütçemizin yüzde 15'ini alt yapıya harcamak zorundayız. Bugüne kadar bunların hiç biri yapılmamış. Biz bunu yapacağız. İmkanlarımızı arttırmak için de çalışmalara yapıyoruz. Sporcularımızı sürekli çalışabilecek bir hale getirmemiz lazım. Sporcular, kışın hava koşulları sebebiyle çalışmalarını sürdüremiyor. Simülatör sistemini geliştirdik. Bunu tüm kulüplerimize dağıtacağız. Bundan sonra bizim için önemli olan başarı olimpiyatlara götürmek değil, onu madalyayla taçlandırmak. Tokyo Olimpiyatları için çalışmalara bir ay önce başladık. Avusturalya'nın başarıya giden öyküsü elimizde var. İngiltere'ninkini de tespit ediyoruz. Sporcu arkadaşlarımızla bu konuyu konuşma fırsatımız olmadı. Tüm kafile dönünce şapkamızı önümüze koyacağız ve eksiklerimize bakarak anahtarını bulmaya çalışacağız. Bugün 13-14 bin lisanslı sporcu olması gerekirken 4 bin civarlarında geziyoruz bunun artması lazım. Büyüklüğü Konya kadar olmayan ülkelerde lisanslı sporcu sayısı bizim 3 mislimiz. Anadolu'ya yelken açalım projesinde 3-4 bölge seçtik. Eğirdir'de yüzde yüz başarı elde ettik. Bu spora başlama yaşı 7. Bu spor bir ideal ve tutku işi.