Cumartesi 23.06.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 23.06.2018

Wimbledon’da ‘erkek’ egemenliği

1993-2017 yıllarını kapsayan bir araştırma Wimbledon’da merkez ve 1 numaralı kortta oynanan karşılaşmaların % 61’inin erkekler kategorisinde olduğunu gösterdi

Teniste son yıllarda erkek ve kadın tenisçiler arasındaki ayrımlar, özellikle para ödülünün aynı seviyeye çekilmesi gibi, minimuma indirilirken dünyanın en prestijli tenis turnuvası olarak kabul edilen Wimbledon bu konuda bir adım geride kaldı. Yazar ve bir tenissever olan Mark Leyland'ın, 25 yılı (1993- 2017) kapsayan araştırmasına göre, Wimbledon'da merkez ve 1 numaralı kortta oynanan tüm maçların yüzde 61'i erkekler, yüzde 39'u da kadınların. Geçen yıl ise söz konusu oranlar, yüzde 58'e yüzde 42 olarak hesaplandı.
SVİTOLİNA MERKEZ KORTA ÇIKAMADI
Leyland'ın örneklerinden biri de kadınlar 4 numarası Elena Svitolina'ya ait. Svitolina geçen yıl 4 maçında da merkez kortta yoktu. Erkeklerin 8 numarası Thiem ise ilk 3 maçında 1 numaralı korttaydı. 1995'ten beri erkeklerde 1 ve 2 numara sadece 2 tenisçi bütün kortlarda oynadı: Ivanisevic (1997) ve Roddick (2004). Kadınlarda ise sadece 2000'de 1 ve 2 numara ilk 3 maçlarında ana kortlardaydı.
FEDERER
2007-16 arasında ilk 4 turda 31 maç oynadı. Bunların yüzde 84'ü merkez kort, kalanı 1 numaralı korttaydı.
SERENA
Merkez korta 18 kez (%55) 1 numaralı korta ise 7 kez çıktı. Kalan maçlarını daha küçük 2 ve 3 nolu kortlarda oynadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.