TikTok, reklam gelirlerini kullanıcılarıyla paylaşacak!
TikTok sunduğu yeni ürünüyle birlikte içerik üreticilerini mutlu ederken diğer kullanıcılarını da video çekmeye teşvik etmek istiyor. Bu doğrultuda ‘TikTok Pulse’ özelliğini sunarak kullanıcıların para kazanmalarına olanak sağlayacak reklam ürününü geliştirdi.
Özellikle pandemi kısıtlamalarıyla birlikle kullanımı artan ve asla kullanmam diyenlerin bile kullanmaya başladıkları sosyal medya uygulaması TikTok, rakiplerine yön vermeye başladı.
Instagram ve YouTube gibi büyük markalar bile TikTok'un özelliklerine benzeyen yeni özellikler geliştirerek rekabeti arttırırken sosyal medya kullanıcıların telefonlarında uzun saatler harcamalarına neden oluyor.
Ancak TikTok, 'pasif kullanıcı' olarak nitelendirilen ve yalnızca video izleyen kullanıcıların video çekmesini istiyor. Bu doğrultuda YouTube içeriklerine benzeyen bir stratejiye geçme kararı alan şirket, video çeken kullanıcılarına daha fazla para kazandırmayı hedefliyor.
Belirli bir takipçiye ulaşan kullanıcılar artık aldığı reklamlarla ürün tanıtımı yaparak para kazanabiliyor. TikTok da bu takipçi sayısını biraz daha düşürerek para kazanan kullanıcı sayısını arttırarak her takipçisini video çekmeye teşvik etmek istiyor.
TikTok, yayınladığı blog yazısında yeni özelliği 'TikTok Pulse' özelliğinden bahsetti. Blog yazısında TikTok'ta çekilen 'en iyi videoların' marka reklamlarının yanında gözükmesini sağlayarak platformdaki reklamların kullanıcıların da reklamını yapacağını duyurdu.
Reklam gelirlerini 50-50 dağılım olarak böleceğini duyuran TikTok kullanıcı deneyimini önemsiyor.
Çekilen videolar, 'en iyi videolar' kategorisine girerse platformun reklamlardan aldığı gelirlerin bir kısmı içerik üreticilerine verilecek. İlk olarak Amerika'da kullanıma sunulacak bu özellik henüz ülkemizde aktif değil.
Nasıl kullanılacak?
Öncelikle içerik üreticilerinin çektiği videoların en iyi videolar arasında %4'lük bir kesime girmesi gerekiyor.
Video sahiplerinden 1000 takipçisi olanlar, 'Markalı Görev'e katılabilecek.
Videolar uygun sıralamada yer alırsa kullanıcılar gelir elde edebilecek.
İlk olarak 100.000 takipçisi olan kullanıcılar üzerinde yapılacak bu yenilik bir süre sonra 1.000 takipçili kullanıcılar tarafından da kullanılabilecek.
EN SON HABERLER
- 1 Huawei Nova 12S: Birinci Sınıf Özelliklerle Huawei’ye Dönüş Başlıyor!
- 2 X’e kısıtlama an meselesi! Avrupa'da kurallara uyarken Türkiye'de uymadı
- 3 Threads, Türkiye'de ara verecek! Meta, Rekabet Kurumu emrini uygulamaya geçiriyor
- 4 Samsung, iPhone'u solladı!
- 5 Türkiye, 500'den fazla uzay araştırmacısı bilim insanını ağırlayacak
- 6 NASA "büyük patlamanın" tarihini verdi! Hazırlıklı olun: "En son 1946'da..."
- 7 GÖKBEY helikopteri: Türkiye'nin her köşesinde görev için hazırlanıyor
- 8 TF6000: Türkiye'nin ilk millî turbofan uçak motoru başarıyla çalıştırıldı
- 9 Pentagon'dan UFO raporu! "Yaptığımız araştırmalar sonucunda..."
- 10 Türk Kızılay'ın Gazze'ye yardım gemisi dünyaya Türksat ile bağlanacak