Giriş Tarihi: 20.5.2022 09:59 Son Güncelleme: 20.5.2022 11:35

TikTok, reklam gelirlerini kullanıcılarıyla paylaşacak!

TikTok sunduğu yeni ürünüyle birlikte içerik üreticilerini mutlu ederken diğer kullanıcılarını da video çekmeye teşvik etmek istiyor. Bu doğrultuda ‘TikTok Pulse’ özelliğini sunarak kullanıcıların para kazanmalarına olanak sağlayacak reklam ürününü geliştirdi.

Özellikle pandemi kısıtlamalarıyla birlikle kullanımı artan ve asla kullanmam diyenlerin bile kullanmaya başladıkları sosyal medya uygulaması TikTok, rakiplerine yön vermeye başladı.

Instagram ve YouTube gibi büyük markalar bile TikTok'un özelliklerine benzeyen yeni özellikler geliştirerek rekabeti arttırırken sosyal medya kullanıcıların telefonlarında uzun saatler harcamalarına neden oluyor.

Ancak TikTok, 'pasif kullanıcı' olarak nitelendirilen ve yalnızca video izleyen kullanıcıların video çekmesini istiyor. Bu doğrultuda YouTube içeriklerine benzeyen bir stratejiye geçme kararı alan şirket, video çeken kullanıcılarına daha fazla para kazandırmayı hedefliyor.

Belirli bir takipçiye ulaşan kullanıcılar artık aldığı reklamlarla ürün tanıtımı yaparak para kazanabiliyor. TikTok da bu takipçi sayısını biraz daha düşürerek para kazanan kullanıcı sayısını arttırarak her takipçisini video çekmeye teşvik etmek istiyor.

TikTok, yayınladığı blog yazısında yeni özelliği 'TikTok Pulse' özelliğinden bahsetti. Blog yazısında TikTok'ta çekilen 'en iyi videoların' marka reklamlarının yanında gözükmesini sağlayarak platformdaki reklamların kullanıcıların da reklamını yapacağını duyurdu.

Reklam gelirlerini 50-50 dağılım olarak böleceğini duyuran TikTok kullanıcı deneyimini önemsiyor.

Çekilen videolar, 'en iyi videolar' kategorisine girerse platformun reklamlardan aldığı gelirlerin bir kısmı içerik üreticilerine verilecek. İlk olarak Amerika'da kullanıma sunulacak bu özellik henüz ülkemizde aktif değil.

Nasıl kullanılacak?

Öncelikle içerik üreticilerinin çektiği videoların en iyi videolar arasında %4'lük bir kesime girmesi gerekiyor.

Video sahiplerinden 1000 takipçisi olanlar, 'Markalı Görev'e katılabilecek.

Videolar uygun sıralamada yer alırsa kullanıcılar gelir elde edebilecek.

İlk olarak 100.000 takipçisi olan kullanıcılar üzerinde yapılacak bu yenilik bir süre sonra 1.000 takipçili kullanıcılar tarafından da kullanılabilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.