Sosyal medyanın en popüler otomobil markaları

Otomobil üreticileri de sosyal medya aracılığıyla insanlara hızlı ulaşmanın peşinde.

Sosyal medya kullanımının artması ile otomotiv markaları da bu sektörde yerlerini alıyor. Ancak hızla değişen bu yeni dünyada yerlerini korumak için çok çaba sarf etmeleri gerekecek. Sosyal medya kullanımı yaygınlaştı, artık her markanın facebook ve twitter hesaplarının bulunması; kampanya, yenilik ve haberlerinin sosyal medyadan takipçi/aboneleri ile paylaşmaları, iletişim kolaylığına yol açarken, bir taraftan da reklam ve tanıtımın ucuzlaması anlamına geliyor.

Sosyal medyayı yaygın kullanan markalar, ünlü isimlerle yaptıkları anlaşmalarla isimlerini duyurmaya çalışıyorlar. Özellikle Amerika'da Reality Show yıldızlarının "tweet" başına aldıkları binlerce dolarlık ücretler şimdilik Türkiye'de otomotiv sektörüne çok yansımamış olsa da yakın dönemde ne olacağı belli değil.

Sosyal medyanın en büyük sorunu hızlı ve fevri eleştiriler ve parayla satın alınan takipçiler. Otomotiv dünyasının önde gelen isimleriyle sektörün sosyal medyadaki durumunu konuştuk.

YÖNETİCİLERDEN "TWİT"LER

İlkim Sancaktaroğlu-Nissan Genel Müdür Yardımcısı Toplu taşıma araclari neden duraklardaki ceplere girmeyip yolun ortasında yolcu indirip bindirirler? Mustafa Bayraktar-Bayraktar Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı -EGM 'kis lastikleri sadece ticari arac icin zorunludur' diye aciklama yapmis. Hic olmazsa bari herkese 'dogruyu' tavsiye etseydi.

-Son 1 aydir TEM ve E5 aksam trafigi ekonominin yavasladiginin sinyalini daha yeni yeni veriyor. Bora Koçak-Çelik Motor Genel Müdürü Bu koprulerin durumu hic belli olmuyor..dun bombos , bugun kilit... Nurkan Yurdakul-Mazda Genel Müdürü Keşke FSM Köprüsünde uygulanan 6 gişe uygulamasına son verilmese!..

YORUM

ÖZGÜR SÜSLÜ

Fiat Pazarlama Müdürü

Fiat markasının, sosyal medyanın her bacağında varlık gösteren oldukça geniş yelpazede ve farklı kitleleri barındıran aktif ve sadık bir takipçi kitlesi var. Tüm bunları değerlendirerek, sosyal medya iletişiminde dengeli bir ton ve frekansla, organik gelişimin ve yeniliğin temsilcisi olmaya özen göstererek yolumuza devam ediyoruz. İnternetteki bir çok sosyal medya sitesine kayıtlıyız ama facebook ve twitter'ın bu pazardaki önemi tartışılamaz. Facebook, markaların kitlesiyle iletişiminde ihtiyaç duyacağı pazarlama enstrümanlarına hizmet edecek uygun bir yapı sunuyor. facebook inter-aksiyonun çok önemli olduğu yoğun kitle iletişiminde kullandığımız uygulamalar için elverişli bir platform. twitter ise online dünyadaki iletişim bariyerlerinin ortadan kalkmasında atılan önemli adımlardan diyebiliriz.

MAHMUT KARACAN Alfa Romeo, Lancia, Jeep

Pazarlama Müdürü

Sosyal medyanın en önemli gerçeği, kurulan iletişimin çift yönlülüğüdür. Yürütülen pazarlama faaliyetlerinde gelinen en önemli nokta ise, markaların hedef kitleleri ile iletişim kurmasını sağlamasıdır. Karşılıklı iletişimin sürekliliği ve başarısının, markanın içtenlik ve dürüstlüğü ile doğru orantılı olduğuna inanıyoruz.

Sosyal medya üzerinde bulunan birçok internet sitesinin haricinde yoğun olarak facebook'u ve sonra da twitter'ı kullanıyoruz. Bizim sosyal medya stratejimiz öncelikli olarak "dinlemek" üzerine kurulu. İletişim stratejimizde tutkunlarını dinleyen ve anlayan hem de ihtiyaçlarına cevap veren markalar olduğumuzun altını çiziyoruz. 2013'te Alfa Romeo markamızda 120.000, Lancia'da 25.000 takipçi hedefliyoruz.

AUDI KURUMSAL İLETİŞİM DEP.

Sosyal medya, tüketicilerin diledikleri her konuda istedikleri zaman yorum yapma, taleplerini dile getirme ve bu bildirimlerinden çevrelerini haberdar etme ve etkileyebilmelerine olanak sağlıyor. Audi Türkiye olarak bu durumu bizim için bir avantaj olarak algılıyoruz. Bilindiği üzere Q3 modelimizin Türkiye lansmanını twitter'da gerçekleştirdik.

Müşterilerimizle farklı ama güçlü bir etkilişim olanağı sağladığına inandığımız bir mecra olarak görüyoruz. facebook ve twitter, barındırdığı nitelikler ve kullanıcı kitlesinin birbirinden çok farklı olması sebebiyle sosyal medyayı etkin kullanmak isteyen bir marka için vazgeçilmez alanlar haline geldi. Sosyal medyadaki önceki hedefimiz ise markamız ile direkt ilgilenen kitleyi yakalayıp onlarla her mecrada etkileşime geçmek.

ÇAĞRI ÖZTAŞ

VW Pazarlama Müdürü

Doğuş Otomotiv-Volkswagen Binek Araç olarak, son derece özenli, istikrarlı ve uzun soluklu bir sosyal medya iletişim ilkemiz var. İhtiyaçlardaki farklılıklar, gerçekleştirdiğimiz sosyal medya çalışmalarında çeşitliliği beraberinde getiriyor.

Avantajlı satış kampanyalarından, satış sonrası hizmetlerde uygulamaya alınan yeni projelerin duyurumuna, müşteri memnuniyetini arttırmaya yönelik çalışmalara kadar birçok projeyi hayata geçirdik. Socialbakers'ın yayınladığı Türkiye raporuna göre de en büyük üçüncü marka sayfası konumundayız.

Fatih Tan

www.aktuel.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.