Sosyal medyamız yabancıların da ilgisini çekiyor

Fransa eski Cumhurbaşkanı Nicholas Sarkozy'in de sosyal medya danışmanlığını yapan Tigerlily'in kurucusu ve CEO'su Matthieu Chéreau, TeknoKulis'e özel bir röportaj verdi.

Atıf Ünaldı : Matthieu; TeknoKulis adına gerçekleştirdiğim bu röportajı kabul ettiğin için teşekkür ederim. Bize kısaca markanız Tigerlily'den bahsedebilir misin?

Matthieu Chéreau : Ben teşekkür ederim. Tigerlily 3 yıl önce kuruldu. Bu üç yılda 60 ülkede, 80 bilinen markanın kullandığı bi sosyal medya platformu olmayı başardık. Müşterilerimiz arasında Fortune 100 şirketleri de bulunuyor.

Atıf : Türkiye'ye girmek gibi bir planınız olduğunu öğrendik. Bu kararı almada sizi etkileyen ne oldu? Sizin için Türkiye'nin önemi nedir?

Matthieu : Geçtiğimiz dönemlerde LeWebit için İstanbul'u ziyaret ettiğimde, sizde ciddi bir enerji hissettiğimi söylemeliyim. Facebook'daki kullanıcı sayınız gerçekten dikkat çekici. Twitter'ı da çok yoğun kullandığınızı çok ciddi bir şekilde görebiliyorum. Türkiye'de sosyal medyaya ilgisi olan markaların, gerçek ve aktif topluluklara sahip olması ve onlarla bir amaç doğrultusunda etkileşim kurmalarını sağlamak bizim en önemli düşüncemiz. Biz marka ile müşteri arasındaki iletişimi derinleştirmek ve güçlendirmek için özel ve innovatif uygulamalar geliştiriyoruz.

Atıf : Matthieu, senin özellikle internet organizasyonlarının değişilmez bir konuşmacısı olduğunu biliyoruz. Sence internetin yeni trendleri (öncelikleri) ne?

Matthieu : Bu çok uzun bir konu ama sizin için üç ana başlığı seçtim.

Öncelikle, web çok hızlı bir şekilde sosyalleşiyor. Sosyal medya artık heryerde. İsterseniz facebook kullanın isterseniz internette herhengi bir başka şey yapın, yine de paylaşıyor, yorum yapıyor, mutsuzluk ve mutluluklarınızı belirtiyorsunuz.

İkinci olarak bize teknolojiyi farketmeden deneyimler yaşatan yeni cihazlarımız var. Bu yeni cihazladaki uygulamalar, web'e göre daha az bilgi ile bir internet deneyimi yaşamanızı sağlıyor.

Üçüncüsü ve en önemlisi, kişiselleştirme. Sizin iletmiş oladuğunuz bilgiler dahilinde size ulaşan, reklamlar da daha anlamlı oluyor. ben bunu bir reklam değil doğru zamanda doğru kişiye ulaştırılan bir servis gibi algılamanız gerektiğini düşünüyorum.

Atıf : Matthieu, Tigerlily Facebook üzerinde kullanılabilen ve markaların başarılı olmasını sağlayan birçok ürüne sahip. Bu ürünlerin bir kısmı Türkçe'nin de içinde bulunduğu çok dilli servisler. Bu arada Sarkozy'nin seçim kampanyasında da ürünlerinizin kullanıldığını biliyorum. Bize ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Matthieu : Tigerlily'i kurduğumuz yıllarda, markalar şirketlerin 3 ana ihtiyacı olduğunu farkettik. Kitlelerle aralarındaki diyaloğu yönetmek, onlara uygun uygulamalar hazırlamak ve bunun sonucunda oluşan iletişimi ölçmek. Nicolas Sarkozy için yaptığımız, yüksek miktarlarda gelen yorum ve iletileri bir tuş ile yönetmelerini sağlamaktı. Tigerlily platformu, Sarkozy'nin seçim kanpanyasını yürüten ekibin, her türlü paylaşımını gerçekleştirmekten sorumlu idi. Rakamlar vermek gerekirse, 624.000 yorum, 29.000 kriz ve 2 ciddi anlamda yapılmış saldırıyı yönettik. Bunu yapmak içinse yaklaşık 240.000 amaca uygun olmayan mesajı seçim dönemi gibi kısa ve sıkışık bir zaman aralığında filtreleyip sildik. Tabii Sarkozy Kampanyası ağırlıklı olarak Fransa'yı hedef alıyordu. Ancak bazı müşterilerimiz aynı anda birsen fazla ülkede olabiliyorlar. Örneğin Yves Saint Lorent, bir çok dil ve ülkedeki sosyal medya operasyonunu Tigerlily üzerinden, tek bir platformda gerçekleştirebiliyor.

Son olarak çok ülkeli sosyal kampanyalarımız hakkında bilgiyi http://fr.slideshare.net/TigerlilyApps/how-to-set-up-a-global-strategy-on-social-media adresinden alabilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.