Asphalt 8'in oyun tasarımcısı sorularımızı yanıtladı

Gameloft’un popüler araba yarışı Asphalt serisinin son sürümü Asphalt 8: Airborne ekibinden Antoine Cabrol ile özel bir röportaj gerçekleştirdik.

Öncelikle seni kısaca tanıyabilir miyiz? Gameloft'ta Asphalt 8 projesinde hangi görevi üstlendin?

Asphalt 8'de oyun tasarımcısıyım ve oyundaki arabaların tasarım ve oyuna adapte edilmesinden sorumluydum. Asphalt 8'den önce The Adventures of Tintin, Green Farm projelerinde çalıştım.

Arabaları tasarlarken en çok hangi noktalara dikkat ediyorsun?

Arabaları şekillendirirken dikkat ettiğimiz noktalar gerçek hayattaki maksimum hızları, hızlanma süreleri ve ağırlıkları. Daha sonra onlara nitro özellikleri ve modifiye seçenekleri ekliyoruz. Oyun fiziğinde arabaları kontrol etmeyi etkileyen şey arabaların şasesinin büyüklüğü ve şekli oluyor. Oyundaki her araba için, gerçek hayattaki şase özelliklerini dikkate alıp her arabanın farklı hissettirmesini sağlıyoruz.

Tasarım konusunda tamamen özgür hareket edebiliyor musun?

Arabaları gerçek hayattaki özelliklerini dikkate alıp tasarladığımız için hızlanma, maksimum hız gibi özelliklerine uygun olmalarına dikkat ediyoruz. Bu noktada çok fazla serbest hareket edemiyoruz ama araçlara modifiye seçenekleri eklerken daha özgür olduğumuzu söyleyebilirim.

Asphalt 8'deki yeni araçlardan kısaca bahsedebilir misin?

Asphalt 8'de günlük kullanılan arabaların güçlendirilmiş versiyonlarından süper arabalara kadar çok geniş yelpazede araçları oyunseverlerin beğenisine sunuyoruz. Her zevke hitap eden arabalarımız var; efsane modeller, elektrik motorlular, SUV'ler hatta prototip modeller. Bizim bu oyunda öne çıkan modelimiz ise dünyanın en lüks ve en pahalı otomobili olan Lamborghini Veneno. Bu etkileyici otomobil ilk kez bir oyunda yer alıyor. Onunla yarışan oyunseverlerin büyük bir keyif alacağından şüphemiz yok.

Serideki diğer arabalarla kıyasladığında hangi yönden Asphalt 8 fark yaratıyor?

Asphalt 8'de Lamborghini Veneno, Ferrari FFX gibi yepyeni arabalarımız var. Yeni oyun fiziği ve kontroller de çok önemli bir fark yaratıyor. Asphalt 8, oyuncular için tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Araçların sürüklenmesi, zıplamalar ve çarpışmalar her zamankinden daha hoş ve inandırıcı.

Oyunun ismi neden Airborne? Bu isimle verilmek istenen mesaj nedir?

Daha önce belirttiğim üzere kullandığımız yeni fizik motoru ile en iyi oyun deneyimini hedefledik. Pistlerdeki zıplamalar ve akrobatik bölümlerde bu yeni fizik motorunun farkını görmek mümkün. Oyuncuların hünerlerini sergileyebilecekleri birçok rampa da oyuna ekledik. Bu yüzden oyunun büyük bir kısmını havada geçiriyorsunuz. Bu da oyuna yepyeni bir boyut kazandırıyor. Daha önceki versiyonlarda da oyuncuların hünerlerini sergileme şansı vardı. Ashalpt 8'de oyuncuların 2 farklı boyutta, yani hem havada hem de asfaltta hünerlerini göstermelerine olanak sunduk. Bu yüzden Airborne ismi oyunun ruhunu yansıtıyor.

Multi-player oynamayı sevenler için Asphalt 8'de yenilikler olacak mı?

Benim de favorim olan bir özelliği Asphalt 8'de sunuyoruz. 8 yarışçıya kadar online multi-player (çoklu oyuncu) desteğine sahip. Asphalt serisinde ilk kez online olmayan arkadaşlarınızla da yarışabileceksiniz. Arkadaşınızın hayalet arabası ile istediğiniz zaman yarışma şansınız var. Bu şekilde arkadaşlarınız ile aynı zaman diliminde online olmasanız bile online yarış keyfini yaşayabilirsiniz.

Senin favori otomobilini öğrenebilir miyiz?

Benim favori otomobilim Ferrari 458 Italia. Gerçekten onunla yarışmaktan büyük keyif alıyorum.

Seninki gibi bir kariyer hedefleyen gençlere neler tavsiye edersin?

Bir oyun tasarımcısının birçok alanda bilgi sahibi olması gerekiyor. Tüm oyun türlerini seviyor, onların nasıl çalıştığını öğreniyor ve onları eğlenceli yapan önemli noktaları görebiliyor olması lazım. Akademik bir eğitim almaları da çok önemli. Teknik ve sanatsal bir altyapıya sahip olmak önemli bir artı olacaktır. Son olarak, takım çalışmasına yatkınlık ve anlaşılır şekilde dokümantasyon yapabilmek ekibin diğer üyelerinin senin oyundan ne beklediğini anlamaları açısından çok önemli. Ayrıca, unutulmamalı ki mobil platformlar için oyun geliştirmek konsol ve PC'ye oyun geliştirmek kadar zorluklar içeriyor.

Son olarak Türkiye'deki Asphalt tutkunlarına bir mesajın var mı?

Türkiye'deki tüm Asphalt tutkunlarına mesajım, Asphalt 8'in tadını çıkarmaları. Bu oyunu geliştirirken çok ciddi emek harcandı ve oyunu daha eğlenceli kılabilmek için elimizden gelenin en iyisini yaptık. Türkiye'deki Asphalt severleri en iyi oyuncular listemizde görmeyi çok isterim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.