Dell, satın almalarla büyümesini sürdürecek

Dell Türkiye Ülke Müdürü Didem Duru ile gerçekleştirdiğimiz röportajda şirketin faaliyetleri ve gelecek hedefleri hakkında önemli bilgiler aldık.

Dell, New York Borsası'nda işlem gören halka açık bir şirket idi, ancak hisselerini çekerek özel şirket konumuna geçti. Bu süreçte Dell'de neler değişti?

Dell, yaklaşık 2 sene önce Michael Dell'in hisselerini tekrar satın almasıyla halka açık şirketten özel şirket statüsüne geçti. Michael Dell'in her zaman söylediği gibi borsada işlem gören şirketler için daha çok zaman harcıyorsunuz. Bu zamanı tekrar kazanmak ve şirkete yeniden esneklik ve çeviklik getirmek için bu karar alındı. Bu kararın olumlu etkilerini bizler de hissediyoruz, artık projelerimiz için daha hızlı kararlar alabiliyoruz ve esnek hareket edebiliyoruz.

Bu süreç Türkiye'deki faaliyetleri nasıl etkiledi?

Türkiye, Dell'in tüm dünyada odaklandığı 10 ülke arasında yer alıyor. Türkiye'deki iş potansiyel,, IT pazarının gelişmişliği, iş ortaklarımızın becerisi dikkate alındığında bu önemi daha iyi anlayabiliyoruz. Türkiye, Dell için pozitif geri dönüşler aldığı önemli bir ülke. Geçtiğimiz sene Ankara ofisimizi açtık ve toplam 60 çalışan sayısına ulaştık. İş ortaklarımızla birlikte önemli projelere imza atıyoruz.

Dell daha çok kurumsal pazarda faaliyet gösteriyor, bireysel pazarda Dell ürünlerini daha az görüyoruz. Dell artık kurumsal pazara odaklandı diyebilir miyiz?

Aslında bireysel tüketicilere hitap eden birçok ürünümüz var. Elektronik marketlerde yer almıyoruz ancak Türkiye'de bireysel müşterilerimiz ürünlerimizi online olarak satın alabiliyor. Son dönemde satışa sunduğumuz ürünler arasında neredeyse çerçevesiz ekrana sahip XPS 13 dizüstü bilgisayar büyük ilgi görüyor. Son tüketiciye hitap eden ürünlerimizdeki inovasyonlarımız XPS 13'te olduğu gibi devam edecek. Bireysel ürünlerimizle Türkiye'de varız ve olmaya devam edeceğiz.

Kurumsal tarafa bakacak olursak tüm işlerimizi iş ortaklarımız üzerinden yürütüyoruz. Müşterimizle direkt iletişim halindeyiz ancak iş ortaklarımız üzerinden hizmet sunuyoruz.

Son 5-6 yıldır Dell'in ana stratejisi uçtan uca çözüm üreten bir şirket olmak. Bunun için müşteriye yakın olmak ve müşteriyi dinlemek bizim için çok önemli. Müşterinin ihtiyaçlarını, sıkıntılarını, beklentilerini belirleyip buna uygun uçtan uca çözümler üretiyoruz. Uçtan uca çözümün içinde son kullanıcının ihtiyacı olan bilgisayarlar, tabletlerden, sunuculara, veri merkezlerine ve her türlü kurumsal yazılım, donanım yer alıyor.

Uçtan uca çözüm sunabilmek için aralarında güvenlik hizmetleri sağlayıcısı SecureWorks, güvenlik yazılımı üreticisi SonicWall, sistem yönetim yazılımı üreticisi Quest ve ağ ekipmanı geliştiricisi Force10'in de bulunduğu 20'nin üzerinde şirketin satın alması için son 10 yılda 20 milyar dolardan fazla harcandı. Bu satın alımlar sonrasında mevcut ürünlerle entegrasyon için ayrıca yatırımlar yapılıyor. Satın alınan her ürün uçtan uca çözümün bir parçası haline geliyor.

Dell, bugün dünyada uçtan uca IT çözümü sunan tek şirket konumunda.

Bundan sonra da uçtan uca çözüm sunan şirket olma stratejimize uygun olarak satın almalara devam edeceğiz.

Dell'in bakış açısıyla teknolojide önümüzdeki dönemdeki trendler neler olacak?

Büyük veri (Big Data), nesnelerin interneti (IoT- Internet of Things), bulut bilişim ve mobilite teknolojik trendler arasında bizim için öne çıkan başlıklar. Nesnelerin interneti ve mobilite ile birlikte online cihaz sayısındaki büyük artış ve bu cihazların iletişimiyle ortaya çıkan büyük veri son yıllarda katlanarak büyüyor. Büyük verinin işlenebilmesi için özel sunucular, büyük verinin analiz edilebilmesi için gerekli yazılımları sağlıyoruz. Tüm bu öne çıkan trendlerin ihtiyacı olan güvenilir ve sağlam altyapıyı Dell olarak müşterilerimize sunuyoruz.

İrlanda'da açtığımız laboratuvarda tüm teknolojik trendleri uçtan uca sunduğumuz çözümlerle entegre etmek ve geliştirmek için çalışmalar yürütüyoruz.

Dell, akıllı telefon üretmeyi planlıyor mu?

Bu soru Belçika'da düzenlenen bir etkinlikte Michael Dell'e de sorulmuştu. Dell'in cevabı "akıllı telefonda şimdilik yokuz" şeklinde olmuştu. Şu an için böyle bir planımız yok.

Sizce tabletler, masaüstü ve dizüstü bilgisayarların yerini alabilecek mi?

Tabletler için henüz yolun başındalar diyebiliriz. Kurumlar son kullanıcılar için tablet bilgisayar alımı da yapıyorlar ancak tüm kullanıcıları için böyle bir karar vermeden önce deneyip görmek istiyorlar. All-in-one ve 2in1 satın alan müşterilerimiz var. Onlar da denemek ve görmek istiyorlar. Tabletlerin masaüstü ve dizüstü bilgisayarların yerini alıp almayacağını zaman gösterecek.

Dell, Windows 10'a hazır mı?

Windows 10'un geliştirme sürecinde 2013 yılından beri Microsoft ile birlikte çalışıyoruz. Bunun için tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Sonbaharda Windows 10'lu ürünlerimizi müşterilerimize sunuyor olacağız. Dokunmatik ekranlardaki standartlaşma, çoklu cihaz desteği, kolay kullanım gibi öne çıkan özelliklerin Windows 10'u tercih eden müşterilerimize büyük fayda sağlayacağını düşünüyoruz.

Dell, her sene düzenlediği DWEN (Dell Women Entrepreneur Network) etkinliğiyle dünyanın dört bir yanındaki kadın girişimcileri buluşturuyor. Siz de Dell'de çalışan bir kadın yönetici olarak Dell'in kadın girişimcilere verdiği desteği nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dell'in sosyal alanda yürüttüğü birçok girişim var. Bunlardan birisi de kadınlara hitap eden DWEN girişimi. Dell dünyasında kadın olmak önemli ayrıcalık diyebilirim. Kadın çalışan ve kadın yönetici oranları oldukça yüksek. 2013 yılında Türkiye'de gerçekleştirilen DWEN etkinliğine katılma fırsatım oldu. Dünyanın dört bir yanından farklı iş alanlarında başarılı girişimlere imza atmış kadınların bir araya geldiği bu DWEN etkinliklerinde kadın girişimcilere ilham verecek hikâyeleri dinleme fırsatı buluyorsunuz. Bu etkinlikler kadın girişimciler için de önemli bir iletişim ağı sağlıyor.

Dell Türkiye'nin yürüttüğü Sosyal Sorumluluk projeleri var mı?

Dell tüm dünyada çok geniş bir yelpazede sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştiriyor.

Dell Türkiye olarak bu projelerden ülkemiz için faydalı olacağına inandığımız birçok sosyal sorumluluk projesi yürütüyoruz. Yakın zamanda bizzat katıldığım "Meslek Lisesi Memleket Meselesi" isimli sosyal sorumluluk projesi kapsamında meslek lisesinde okuyan öğrencilere koçluk yapmaya başladım. Gençlerin geleceğe hazırlanmasına yardımcı olmak amacıyla aylık toplantılarla bir araya gelip belirlenen konularda koçluk yapıyoruz. Haziran ayı itibarıyla ilk öğrencilerimi mezun ettim ve yeni öğrencilerimi bekliyorum.

Toplum Gönülleri Vakfı, Özel Sektör Gönüllüleri ile birlikte de sosyal sorumluluk çalışmaları gerçekleştiriyoruz.

Planet adını verdiğimiz sosyal sorumluluk programı kapsamında hem doğayla iç içe olmak hem de doğayı korumak için çalışmalar yürütüyoruz.

Dell olarak çevre dostu bir şirket olma vizyonumuzun bir parçası olarak veri merkezlerimizde %80 oranında tasarruf hedefliyoruz. Dell, ürün paketlemede geri dönüşümü kolay olan bambu kullanmaya başladık.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.