Metal Gear Solid V: The Phantom Pain inceleme
Kojima'dan son ziyafet. Tadını çıkarın!
- Teknokulis
- 12:22 | 10.11.2015
Metal Gear serisinin şimdilik son oyunu olan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, yakın bir zamanda PC ve konsollar için raflarda yerini almıştı. Yapım, Hideo Kojima'nın hazırladığı son MGS oyunu olması sebebiyle ayrı bir öneme sahip. Konami, bundan sonra da Metal Gear oyunları hazırlayacağını bildirmişti, ancak bu oyunlarda Kojima'nın olması beklenmiyor.
The Phantom Pain, şu an Metacritic'teki tüm platform incelemelerinin ortalamasında 90 puanın üzerine çıkmayı başarmış durumda. Yeni oyunu çok beğenen de var, hikaye detayları sebebiyle eleştirenler de var. Biz de bu oyunu oynayan üç farklı arkadaşımızın görüşlerini sizlerle paylaşalım istedik. İşte üç farklı The Phantom Pain deneyimi...
Puan: 90
-
Ömer kocaman
Bu Metal Gear olmuş mu, olmuş! Bayağı olmuş hem de.
Gizlenme ve taktik sever bir oyuncu olarak üslere sızmak, hedefleri ortadan kaldırmak,bazen defalarca aynı bölümü zorlana zorlana oynayıp geçmek müthiş bir haz yaşatıyor. Bazen ara sahnelerin girmesi gerçekten çok hoş. Bu sahneler, aksiyon filmlerinden nefret etmeme rağmen damağımda hoş bir tat bırakıyor. Bir oyundan beklediğimi karşılamakta MGSV.
Çok fazla konuşmanın olmadığı, fazla ara sahnenin olmadığı ve oynanışın bol olduğu bir oyun. Benim için her şey yerli yerinde. Özellikle müzik listesi beni bitirdi. Her aşırı zorlayıcı görev sonrası The Final Countdown atmak acayip sarıyor.
30 dakikalık oynanış demosu için tıklayın.
Yapay zeka oldukça iyi. Bir şeyden şüphelenen askerler ortalığı didik didik ediyor. "Hayal gördüm herhalde" der demez kafaya uyku mermisini yiyor. Oyunun her şeyiyle açık dünya olması güzel. Her şey sizin elinizde. Rotadan mühimmata, taktiklere kadar birçok seçeneğiniz var. Bir de D-Dog var. Görevlere onsuz çıkmıyorum, sağ gözümdür kendisi. D-Walker ise, komuk bir araç olmuş.
Bunlar, bence oyunun olumlu taraflarıydıç Kojima amca güzel işler çıkarmış. Şimdi de olumsuz taraflarından söz etmek istiyorum…
Oyunu PlayStation 3 konsolumda oynuyorum. Bu konsola göre birçok şey güzel, ancak FPS düşüşleri çok. Bunun haricinde, Snake'in taşlara tırmanırken sürekli kayması çok can sıkıcı. Bunu yazan programcıyı pek hayırlı anmadım doğrusu. Paraşüt sesi, internetin derinliklerinden bulunmuş absürt bir ses. Ana üste vinçlerin sebepsiz yere çalışması çok garibime gitti.
Afganistan haritasını da sevmedim. Idroid, aksiyonun tam ortasında lazım olunca nedense takılıyor. Menülere girmekte zorlanıyorum. Konami'nin oyuna aşırı derecede el attığı bariz.