Yalnız kalpler Facebook'ta

Facebook, yalnızları mı kendine çekiyor yoksa Facebook'a girenler mi yalnız kalıyor?

Ülkemiz gazetelerinin üçüncü sayfalarında "Kıskançlık kriziyle eşini doğradı" tarzı haberler görmeye alışığız. Bu kıskançlık krizlerinin tetiklenmesini sağlayan ise ya cep telefonunda görülen bir mesaj, ya bir MSN Messenger konuşması ya da Facebook duvarına atılan bir mesaj olabiliyor. Huffington Post sitesinin derlediği istatistikler, Facebook'un ilişkiler üzerinde ne denli etkili olduğunu gözler önüne seriyor.
2010 yılında Facebook kullanıcılarından "İlişki durumu"nu değiştirenler arasında yapılan araştırmada yüzde 33'lük bir kısım, "İlişki durumu"nu "Yalnız" olarak değiştirmiş. Ters yöndeki gidişat yani "İlişki durumu"nu "Evli" yapanların oranı ise sadece yüzde 12.5.
Facebook kullanıcı sayısı 500 milyonu aşmasına rağmen artmaya devam ediyor. Fakat, Facebook'a ruh ikizini bulmak için giren yalnız kalplerin mi yoksa Facebook yüzünden eşinden ayrılanların mı bu istatistikleri yarattığını bilemiyoruz. Araştırma sonuçlarını yayınlayan Hufington Post, ilginç başka verilere de ulaşmış. Araştırmanın diğer sonuçları şu şekilde;
- Ortalama bir online gizlilik anlaşmasını okumak 10 dakika alıyor.
- Bir kullanıcının bir ayda Twitter'da geçirdiği ortalama süre 2 saat 12 dakika. Bir kullanıcının bir ayda Facebook'ta geçirdiği süre ise ortalama 4 saat 35 dakika.
- Yılın son çeyreğinde satılan Windows Phone 7'li telefon sayısı 2 milyon. Aynı dönemde iPhone ie 16.24 milyon adet satılmış.
- 2009'a göre, 2010 yılında Foursquare'e yapılan girişler yüzde 3400 artmış. 2010 yılında toplam 381.576.305 check-in yapılmış.
- Amazon, sattığı her 100 kitap için, 115 e-kitap satmış.
- 2009 yılında LinkedIn kullanıcı sayısı 55 milyonken, 2010'da bu sayı 90 milyona çıkmış.
- Sosyal medya kullanan yetişkinlerin (+18 yaş) oranı yüzde 65. Bu kısmın yüzde 43'ü internet üzerindeki resimler ve yorumlardan rahatsızlık duyuyor. Yüzde 40'lık bir kısım ise yararlı bir öneri ile internetin ona yardımcı olduğunu düşünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.