Tüm şarj aletleri bir örnek oluyor

Tüm büyük firmalar kabul etti. 2011 yılının sonlarına doğru tüm telefonlar mini USB ile şarj edilebilecek.

2009 yılında aralarında Nokia, Blackberry üreticisi RIM ve Apple'ın da bulunduğu 14 firma, Avrupa Birliği'nin istekleri doğrultusunda bir anlaşmaya imza atmıştı. Anlaşmaya göre tüm cep telefonu firmaları ortak bir şarj aleti kullanacaklardı.
Bu, özellikle Apple gibi "kapalı kutu" bir şirketin kabul etmesi zor bir istek. Fakat Apple'ın da bu durumu kabul etmesinin sebebi aslında diğer firmalar ile aynı: çevrecilik. Son birkaç yıldır çevreci davranışlar göstermeyen firmalar, kullanıcılar tarafından bilinçli bir biçimde tercih edilmiyor, bu yüzden de firmaların büyük bir çoğunluğu artık üretimlerinde kullandıkları malzemeden, atıklarını yok etme şekillerine kadar dikkat ediyorlar.
Ortak şarj aleti kullanılmasının mantığı da oldukça basit: artık çoğu kişi aldıkalrı telefonu bir yıl bile kullanmıyor. Bu yüzden de telefonla birlikte şarj aletleri de çöpe gidiyor. Bu israfı ve gereksiz çevre kirliliğini önlemek için artık cep telefonları yanında şarj aleti olmadan satılacak ve insanlar şarj aletlerini ayrı olarak satın alabilecek. Aldıkları şarj aletini de, aletin ömrü bitene kadar kullanabilecekler.
2011 yılından itibaren raflarda şarj aletsiz ve mini USB şarj aletlerine uyumlu cihazlar görmeye başlayacağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.