Hepimiz korsanız

Yapılan bir araştırma, halkın korsan indirmeyle ilgili fikirlerini ortaya koydu.

Yıllardır kapatılan onlarca site ve programa rağmen görülen o ki korsanın önüne tamamen geçmek neredeyse imkansız. Toplumun büyük bir kısmı (özellikle de Türkiye'de) hala korsan şarkı ve film indirmekte bir sakınca görmüyorlar. Yasadışı dosya paylaşımına karşı yapılan onca bilinçlendirme girişimlerinden sonra halkın korsanın etik boyutuyla ilgili fikirleri hiç değişmiş gibi görünmüyor.
Rockwool Foundation Research Unit tarafından yapılan araştırmaya katılanlara korsan dosya paylaşımıyla ilgili sorular sorularak 1den 10'a kadar kabul edilip edilemez olduğu soruldu. Katılımcıların %70'i kar amacı olmadan bir şarkıyı internetten para vermeden indirip dinlemenin kabul edilebilir olduğunu söyledi. İşin ilginç tarafı, 1997 yılında yapılan benzer bir araştırmada da bu soruya korsanın kabul edilebilir olduğunu savunanların %70'lik bir dilim olmasıydı. Yani korsana karşı yapılan onca kampanya pek bir işe yaramamış gibi görünüyor. Yeni yapılan araştırmada internetten korsan yollardan indirilen bir ürünü arkadaşa satmayı katılımcıların %75'i kabul edilemez olarak nitelendiriyor.
Görünen o ki önümüzdeki yıllar boyunca da internetten yasadışı şarkı ya da film indirme sayısında pek bir azalma olmayacak. Belki de buna karşı bilinçlendirme kampanyaları yapmak yerine satışa çıkacak ürünlerin daha ucuz bir versiyonunun yapılması daha mantıklı bir çözüm olabilir.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.