Facebook tasarımı yine değişecek

Tasarımını değiştirmek konusunda hiç çekinmeyen Facebook, bu yıl da büyük bir değişikliğe imza atacak.

Facebook sık sık tasarım değişikliğine gitmeyi tercih ediyor. Her ne kadar her seferinde "eski Facebook'u geri istiyoruz" tarzı gruplar açılsa da görünen o ki birçok kişi yeni tasarıma yakın zamanda alışıp sorunsuzca konuşmaya devam edebiliyor. Facebook'un ticari direktörü Stephen Haines de bu değişikliklerin süreceğini söylerken yeni tasarımlarla ilgili birkaç ipucunu da ağzından kaçırıyor.
Haines "Şimdiye kadar Facebook'un ana tasarımında 8 kere değişiklik yapıldı, ve bir sene içinde de yine farklı görünüyor olacak. Ortalama Facebook kullanıcısı 130 arkadaşa sahip ve günde 28 dakikasını Facebook'ta geçiriyor." dedikten sonra firmalar için Facebook'un ne kadar önemli olduğuna dikkat çekerek "Starbucks'ın resmi Facebook grubunun 21.1 milyon üyesi varken web sitelerinin 1.8 milyon ziyaretçisi var. Coca-Cola'nın da Facebook'ta sayfasını beğenen 20.5 milyon kişiye karşılık sitesini ziyaret eden aylık kullanıcı sayısı 270.000. Sosyal reklamlar sayesinde firmaların reklamlardan aldıkları geri dönüşler %68 oranında arttı." dedi. Rakamlar da bu sözleri doğrular nitelikte. İstatisikler Facebook'un reklam gelirlerinin, toplam gelirlerinin %22.6'a yükseleceğini söylüyorlar.
Haines açıklamalarında Facebook'un en hızlı artan kitlesinin 35 yaş üstü kullanıcılar olduğunu vurguladı. Genç diyebileceğimiz kesimin hepsinin çoktan Facebook hesabı aldığını düşünecek olursak bu normal karşılanabilecek bir istatistik. Ancak esas şaşırtıcı olan an itibariyle Facebook'un 40 yaş üstü kullanıcı sayısının 13-18 yaş aralığındaki kullanıcı sayısından fazla olması. Bu bilgiyi vererek Haines, reklamcılara da güzel bir ipucu vermiş oldu.
Haines'in açıklamaları kullanıcıları biraz tedirgin edebilir çünkü Facebook, reklamlar üzerine yoğunlaşmış gibi görünüyor. Önümüzdeki dönemde yapılacak olan değişikliklerin de baş aktörü reklamlar olabilir. Umarız Facebook kullanıcılarını reklama boğup rahatsız edecek şekilde değişiklikler yaparak kullanıcılarını karşısına almaz.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.