Facebook’ta yeni özellik: grup mesajlaşma

Facebook, toplu mesajlaşma servisi olan Beluga’yı satın aldı.

Sitelere eklenebilen Facebook profiliyle yorum yapma özelliğinden sonra şimdi de Beluga'yı satın aldı. Böylelikle Facebook'un geleceğiyle ilgili de tahminler yapmak pek de zor olmuyor. Grup mesajlaşma servisi olan Beluga'da kullanıcılar kendi açtığı "pod"lara istedikleri kişileri davet ederek buradan anlık mesajlaşabiliyorlar.
Beluga'nın web sitesinden "Facebook ve Beluga şu anda arkadaş oldu" başlığıyla duyururken durumdan son derece memnun olduklarını da gizlemediler. Beluga'nın kurucuları olan Ben, Lucy ve Jon, sitelerinde yaptıkları açıklamalarında "Beluga'yı başlattığımızdan beri, kullanıcılarımızın heyecanlı olduğunu gördük ve olumlu geri dönüşler aldık. Şimdi grup mobil mesajlaşma konusundaki vizyonumuzu Facebook ekibinin bir parçası olarak devam ettireceğimiz için çok heyecanlıyız. Facebook ve Beluga, yeni ve daha başarılı iletişim yolları bulmak için grup tecrübelerini birleştirecekler." sözleriyle duyurdular.
Herşey yeterince açık görünüyor. Kısa bir süre içerisinde Facebook'a bir grup mesajlaşma özelliği gelmesi kuvvetle muhtemel. Bu özelliğin mobil alanda daha çok etkili olması bekleniyor. Beluga iPhone ve Android işletim sistemlerinde yaygın bir uygulama. Yeni özelliğin ne zaman devreye gireceği bilinmiyor ancak Facebook kullanıcılarının da "pod"lar açıp ekledikleri kişilerle grup halinde mesajlaşabilmesinin çok uzak bir tarihe kalacağını sanmıyoruz.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.