Akıllı telefonlar yeni trafik canavarları yetiştiriyor

Yapılan bir araştırma, araba kullanırken internete girenlerin sayısının hiç de az olmadığını ortaya koydu.

Yapılan araştırmalar araba kullanırken telefonla konuşmanın dikkati dağıttığını ve kaza yapma ihtimalini arttırdığını ortaya koyarken, şoförler olayı yeni boyutlara taşımaktan çekinmiyor. Akıllı telefonların yaygınlaşması ile artık şoförler direksiyon başındayken internete giriyor, Facebook durumlarını değiştiriyor ve hatta maçlara bakıyor. Kulağa uçuk bir fikir gibi gelse de bunu yapanların oranı hayli yüksek: %19.
Amerika'da yapılan araştırma, trafikte internete girenlerin birçoğunun 30'lu yaşlarındaki şoförler olduğunu gösteriyor. Birçoğu da yaptıklarının tehlikeli olduğunu bilmesine rağmen iyi ve dikkatli bir şoför olduklarını iddia ederek yoldayken internete girmeye devam edeceklerini gizlemiyor. Trafikteki diğer kötü alışkanlıklarla ilgili sonuçlar ise %34'ün araç kullanırken telefondan mesaj attığını, %74'ün ise arama yaptıklarını ya da gelen aramaları cevapladıklarını gösteriyor.
Benzer bir araştırma Türkiye'de yapılsa sonuçların nasıl olacağını tahmin etmek çok da güç değil. Her ne kadar çoğu kişide akıllı telefon olmasa da birçok kişi telefonla konuşmakta bir sakınca görmüyor. Hele bir de İstanbul trafiği göz önüne alınırsa birçok insan işe gidene kadar büyük ihtimalle günlük gazetelerini de okuyabiliyordur. Umarız önümüzdeki yıllarda bu konuda bilinçlenerek teknolojiyi uygun yerlerde kullanmayı alışkanlık haline getirebiliriz.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.