iPad 2 sunumu fazla abartıldı sanki

Steve Jobs’un sunumda söyledikleri gerçek miydi yoksa izleyicileri inandırmak için çarpıtılmış gerçekler miydi?

Büyük bir kısmı Steve Jobs tarafından idare edilen iPad 2 tanıtımı (birçok kişi umduğu uçuk yenilikleri bulamamış olsa da) etkileyici ve başarılı sayılabilecek bir sunumdu. Ancak kafalarda da bir takım soru işaretleri oluşturmadı diyemeyiz. Steve Jobs'un sunumu daha yakından incelendiğinde bazı "çarpıtılmış" gerçekler olduğu görülebilir.
İlk olarak işlemci anlatılırken söylenen "ilk çift çekirdek işlemcili tablet" kısmına değinmek gerekirse, Jobs, Ocak ayının son günlerinde çıkan Dell Streak 7'yi unutmuş olamaz diye tahmin ediyoruz. Ayrıca Motorola XOOM da çift çekirdekli Tegra 2 işlemcisine sahip ve dağıtıma hazır bir diğer tablet.
Samsung Başkan Yardımcısı Lee Young-hee tarafından söylenen bir sözün yanlış anlaşılmış hali de Steve Jobs tarafından sunumda gündeme getirildi. Daha sonra resmi bir düzeltme gelmesine rağmen Jobs nedense yanlış anlaşılmış hali olan ve satışların az olduğunu söyleyen cümleyi tercih etti. Oysa o cümlede satışların az değil düzgün olduğu, bir çeviri hatası yaşandığı daha sonradan ortaya çıkmıştı.
Sunumu izlerken birçok kişinin kafasına takıldığını tahmin ettiğimiz bir diğer nokta da Apple'ın iddia ettiği %90'dan fazla pazar payı. Apple 2010'un 3 çeyreği boyunca 14.8 milyon adet iPad satmayı başardı. Samsung ise son çeyrekte 2 milyon adet tablet satmayı başardı. Yani sadece Samsung ve Apple piyasada olsaydı bile %90'a erişebilmesi için iPad'in 3.2 milyon daha satması gerekiyordu. Ayrıca bir de yaklaşık 100$'lık ucuz tabletleri ve Kindle'ı da işin içine katarsanız Apple, pazar payının %50'sine bile ulaşmamış olabilir.
Son olarak fiyatlara değinmek gerekirse, iPad 2'nin donanım açısından rakiplerinin birçoğunun gerisinde olmasına rağmen fiyatlarının yaklaşık aynı olduğu görülebilir. Örneğin Samsung Galaxy Tab ya da Dell Streak de yaklaşık 499$'lık bir fiyat etiketine sahip. Ancak iPad 2'den farklı olarak daha iyi kameralara, 3G desteğine, GPS'e sahip olmalarının yanı sıra performans açısından da (RAM ve işlemci farkı sebebiyle) daha iyi olmaları muhtemel. Bu açıdan Apple'ın, iPad 2'nin teknik özelliklerini açıklama konusunda pek istekli olmadığını anlamak mümkün.
iPad 2, Apple'ın bu sene piyasaya süreceği en kıymetli ürünleri olabilir ancak umdukları gibi 2011 yılında 40 milyon adet satılmazsa şaşırmamak gerek. Çünkü artık 2010 gibi yalnız değiller. Birçok büyük firma da tablet pazarında ve donanımsal olarak iPad 2'den çok daha üstün ürünlerini piyasaya sürüyorlar. Belki de durumu toparlayabilmek için Apple'ın senenin sonunda iPad 3'ü piyasaya sürmesi bile düşünülebilir.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.