Deprem kayıplarını Google buluyor

Google daha önce Haiti ve Yeni Zelanda'daki doğal afetlerde olduğu gibi kayıp insanları bulmakta yardımcı oluyor.

Teknoloji devlerinin gündemi takip ederek ona göre ayak uydurmaları artık çağımızda çok önemli. Bir insanın haber sitelerinden önce Google, Facebook, Twitter gibi siteleri ziyaret etmesi garip bir durum değil. Çok daha fazla insana ulaşabilen bu sitelerin etkilerini en son Kuzey Afrika'daki "halk isyanlarında" görmüştük.
Japonya'da meydana gelen 8.9 richter şiddetindeki son 140 yılın en şiddetli depremi, her ne kadar ülkemizde yaşanan büyük depremlerle karşılaştırdığında sonuç olarak "küçük" kalsa da, yüzlerce kişinin ölümüne neden oldu. Belki daha fazlasına da nede olabilir, çünkü ülkenin nükleer santralleri de depremden etkilenmiş durumda.
Ülkemizde elinden gelenin en iyisini yapan operatörler, Japonya'daki Türk vatandaşlarına, ülkemizle daha rahat iletişime geçebilmeleri için TL ve fatura indirim takviyesi yapmışlardı. Google ise hala ulaşamadığınız bir yakınınız var ise bulmakta yardımcı olabilecek.
Google'ın kişi bulucu servisi ise insanların kayıplarını diğer insanların yardımıyla bulabilecekleri bir nevi sosyal ağ hazırladı. Daha önce aynı hizmeti Yeni Zelanda ve Haiti'deki doğal afetlerde de vermişti. "Bir kişi arıyorum" sayfasında ulaşamadığınız bir yakınınız ile bilgilere ulaşma şansınız var. Aynı şekilde Japonya'daki insanlar da ulaştıkları yakınlarını buradan bildirerek, diğer insanların da kişinin sağlık durumundan haberdar olmasını sağlıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.