Facebook kullanıcılarının %41’i hacklenmeye layık

Yapılan bir araştırma, Facebook kullanıcılarının güvenliklerine hiç dikkat etmediklerini gösterdi.

Hacklenmemizden bıkan Facebook üzerinde yapılan yeni bir araştırma gösteriyor ki kullanıcılar kişisel güvenliklerine pek de önem vermiyorlar. Güvenlik firması Sophos, yaptığı araştırmada Freddi Staur, adıyla oluşturduğu Facebook hesabıyla tamamen rastgele seçilmiş 200 kişiye ekleme talebi gönderdi. Daveti kabul eden 87 kişinin 82'sinin, kişisel bilgileri erişilebilir durumdaydı.
Daveti kabul eden kişilerin:
%72'sinin bir ya da daha fazla mail adresi görülebiliyor
%84'ünün doğum tarihi görülebiliyor
%87'sinin okuduğu ya da çalıştığı yerle ilgili bilgileri görülebiliyor
%78'inin adresleri ya da bulundukları konum görülebiliyor
%23'ünün telefon numaraları görülebiliyor
%26'sının anlık mesajlaşma erişim bilgileri görülebiliyor
Sophos'dan güvenlik analisti Ron O'Brien: "Kişilerin açıkça belirttiği bilgiler, kredi kartı bilgileri kadar değerli. İnsanlar bilgilerini paylaştıkları kişilere karşı daha seçici olmalı. Sosyal ağda arkadaş edinme hırsıyla güvenlik göz ardı edilmemeli." diyerek durumun vehametini vurguladı. Facebook devamlı yeni güvenlik önlemleriyle kullanıcılarının hesaplarını garantiye alsa da görünen o ki kullanıcıların da biraz daha dikkatli olmasında fayda var.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.