Windows 8'e yepyeni arayüz

Windows 8’in sahip olacağı arayüzlerle ilgili gelen bilgiler büyük değişiklikler olacağına işaret ediyor.

Microsoft'un CEO'su Steve Ballmer'ın büyük bir risk alarak yaptıklarını açıkladıları Windows 8'de kullanıcıları köklü değişiklikler bekliyor. Wind (rüzgar) kod adıyla bilinen ve Windows 8'deki en büyük değişiklik olacağı düşünülen arayüz, tamamen 3 boyutlu olacak. 170 Megabyte grafik belleğe ihtiyaç duyan arayüz tamamen dinamik olacak. Yani kullanıcıların alışkanlıklarına göre kısayollarını ve ikonlarını değiştirebilecek. Wind'in bütün Windows 8'lerde olacağı ancak 32-bit versiyonlarda inaktif olacağı söyleniyor.

Aero Lite adıyla anılan yeni arayüz ise trafik işaretleri benzeri sembollerle dolu olan arayüzü. Microsoft'un Media Center'ında bulunan Metro kullanıcı arayüzüne bir hayli benzeyen bu arayüz, Wind'i kaldıramayacak bilgisayarlar için tasarlanıyor. Resimde görüldüğü üzere Aero Lite, geniş ve rahatlıkla görülen ikonlara sahip. Microsoft Office 15 de 2. Sürümünde kavuşacağı bu daha "yassı" görünümlü arayüze Outlook da kavuşacak.
Bu bilgiler ışığında Ballmer'ın bahsettiği, büyük risk'i anlamak çok da zor değil. Windows, uzunca bir süredir bu kadar büyük bir görsel değişiklik yaşamamıştı. Söz konusu arayüzlerle ilgili daha detaylı bilgileri haziran ayında Ballmer'ın yapması beklenen tanıtımda görebilmeyi umuyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.