Kadınlar interneti ele geçirecek

İnternet şu anda erkeklerin egemenliğinde gibi duruyor olabilir, fakat IAB'nin araştırmasına göre kadınların kontrolü ele geçirmesi yakındır.

IAB Türkiye İnternet Ölçümleri Araştırması'na göre Türkiye'de toplam 10 milyon 356 bin kadın internet kullanıyor. Bu sayı, tüm internet kullanıcılarının yüzde 43'ünü oluşturuyor.
İnternet kullanan kadın nüfusunun yüzde 69'u her gün veya haftada birkaç kez internete giriyor. Bunların yarıdan fazlası (yüzde 57) 12-24 yaş grubunda, yüzde 24'ü ise 25-34 yaşları arasında. 25 yaşın üstündeki yüzde 29'luk kitlenin (3 milyon kişi) hane alışverişinden sorumlu olduğu tespiti yapılıyor.
Kadınlar gerçek hayatta olduğu gibi internette de sosyaller. Sosyal paylaşım ağlarını kullanan 7.4 milyon kadının yüzde 43'ü öğrenci, yüzde 32'si çalışan, yüzde 24'ü ise evde olan kadınlar. Sosyal medyayı en çok çevreleriyle haberleşmek için kullanan kadınlar, bundan başka kendilerine zaman kazandıracak çözümler bulmak ve danışmak için de internet siteleri, blog ve forumları kullanıyor.
Türkiye'de internet kullanan kadınların yüzde 38'i gazeteleri ve haberleri internetten izliyor, yüzde 29'u internetten dizi ve film izliyor.
Araştırmaya göre yüzde 29'luk ağırlığa sahip 12-24 yaşındaki kadınlar, yakın gelecekte kendi yaşlarındaki erkekleri gerek internette geçirilen zaman, gerekse online alışveriş açısından geride bırakacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.