Depreme yardım ederken bile dikkat edin

Kasperksy Lab, bilgisayar kullanıcıları geçtiğimiz günlerde Japonya’ya yaşanan deprem sonrasında ortaya çıkan ve kullanıcıları olumsuz etkileyen kötü amaçlı spamlere karşı uyarıyor.

Kaspersky Lab uzmanları depremin hemen ardından "Japonya depremi dünyanın en pahalıya mal olan felaketi olabilir" gibi e-postalarda yer alan linklere tıklayan kullanıcıların kötü amaçlı web sitelerdeki kötü amaçlı uygulamaları yüklemek üzere yönlendirdiğini açıkladı.
Spam içeren e.postalar aynı zamanda Twitter'dan gelmiş gibi gösteriliyor ve kullanıcı "Twitter'da 6 adet okunmamış mesajınız var. Video: Fukishima yasak alanı içinde. Lütfen aşağıdaki linke tıklayın. Onaylamanızın ardından bütün Twitter mailleriniz bu adrese yönlendirilecek" gibi bir mesaj ile karşılaşıyor. Uzmanlar Twitter'dan gelen bu tür e-postalara tıkladığınız anda kullanıcıların kötü amaçlı yazılım sitelerine yönlendirildiğini belirtiyor. Geçtiğimiz 40 saat içerisinde exploit bulunduran kötü amaçlı yazılım alanları 8 kere değişmiş olmasına rağmen halen devam ediyor.
Kaspersky Lab uzmanlarının deneyimlerine göre siber suçlular her zaman doğal felaketler veya buna benzer durumlardan yararlanmaya çalışıyor. Uzmanlar bu nedenle kullanıcıların haberleri bildikleri ve güvenli olduğundan emin oldukları sitelerinden takip etmeleri; e.posta veya sosyal ağlardan gelen linkleri takip etmemeleri gerektiğini söylüyor. Kaspersky Lab aynı zamanda güvenlik çözümlerinin de güncel olması gerektiğini önemle vurguluyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.