Facebook reklam tuzağı 2. perde

Sorgusuz sualsiz sizi reklam aracı yapan Facebook, aynı zamanda bu reklamları kapatma olanağı da veriyor. Fakat kapatmadıkça bilgilerinizle reklam yapıyorsunuz.

Daha önce Facebook'ta reklam tuzağına düşmeyin başlıklı haberimizde Facebook duvarınızı reklam panosuna çeviren uygulamalara karşı dikkatli olunması gerektiğine dikkat çekmiştik. Facebook üçüncü parti uygulamalardan kaynaklanan sorunlarda sorumluluk almayı reddediyor. Kullanıcıların kendi güvenliklerine dikkat etmeleri gerektiğini söyleyerek oluşan mağduriyetlere sessiz kalmayı tercih ediyor.
Türkiye 26 milyon kullanıcı ile dünyada en çok Facebook üyesine sahip 4. ülke konumunda. Bu kadar popüler olan sosyal paylaşım sitesi Facebook birçok markanın online pazarlama platformuna dönüşmüş durumda. Piyasa değeri her geçen gün katlanarak artan Facebook henüz sürdürülebilir bir gelir modelini oluşturamadı. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg'in farklı gelir modelleri için arayışları devam ederken kullanıcı bilgilerinin pazarlama şirketlerine satıldığı yönünde iddialar ise ortalıkta dolaşıyor.
Facebook'un Ocak ayında duyurduğu sponsorlu reklamlarda kullanıcıların profil resimlerini kullanmaya başlaması ve bunu kullanıcıların izni ile yaptığını iddia etmesi ise yeni bir tartışma konusu oldu. Hesap ayarlarına eklenen ve Facebook'un sizin adınızı, resminizi sponsor reklamlarda kullanmasına izin veren sayfadan birçok kullanıcının haberi yok. Bu ayarları değiştirmediğiniz sürece sizin izniniz ile adınızın, profil resminizin sponsor reklamlarda kullanılmasına izin vermiş sayılıyorsunuz.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.