Windows Phone, iOS’u geçecek, Android fark atacak

Market araştırmaları önümüzdeki 5 yıl içerisinde sektörde neler olacağını ortaya koyma çabasında.

Deneyimli araştırma firması IDC'nin akıllı telefon pazarıyla ilgili yaptığı araştırmalar önümüzdeki 5 yılla ilgili ilginç bilgiler sunuyor. IDC raporunun 2011 yılı verilerine bakacak olursak pek sıra dışı bir durum beklenmiyor. Rapora göre geçen yıl satılan 303.4 milyon akıllı telefon sayısı bu yıl yaklaşık olarak %50 artarak 450 milyona ulaşacak. 2011'e işletim sistemleri açısından bakıldığında da Android'in %39.5'le arayı bir hayli açacağı, geleceği meçhul Symbian'ın %20.9'la ikinci sırada kalacağı, iOS'un %15.7, BlackBerry işletim sisteminin %14.9 ve Windows Phone 7'nin %5.5'te kalacağı görülüyor. Anlaşılan o ki Windows Phone'un kurtuluşu Nokia'yla olacak.
Raporun en şaşırtıcı kısmı ise 2015 yılı ile ilgili tahminler. IDC raporuna göre Android 2015 yılına kadar arayı açmaya devam ederek ve yıllık %23.8 büyüme oranıyla %45.4 pazar payı sahibi olacak. İkinci sırayı ise sürpriz bir isim kapacak. Windows Mobile, senelik %67.1'lik bir büyümeyle 2015'te %20.9'luk bir pazar payına sahip olacak, tabi IDC'nin raporuna göre. Bu raporun aynen gerçekleşmesi durumunda Nokia'nın Windows Mobile'ın kurtarıcısı olacağını söylemek mümkün. Rapordaki diğer dikkat çekici bir durum ise Symbian'ın %0.2'ye düşerek bitecek olması.
Apple'ın iOS'u ve RIM'in BlackBerry'si ise ufak düşüşler yaşayacak. Raporda Apple'ın iOS işletim sisteminin 2015 yılındaki market payı %15.3 olarak belirlenmiş. BlakBerry'nin ise %13.7'lik bir orana sahip olacağı öngörülmüş. Pazar payındaki bu ufak kayıplara rağmen iOS için yıllık %18.8, BlackBerry için ise %17.1'lik bir büyüme oranı söz konusu. Bakalım IDC'nin raporundaki 2015 raporları gerçek olacak mı yoksa üreticilerin gizli silahları her şeyi değiştirebilecek mi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.