Oyunların sanal dünyası, bazıları için gerçek para umudu
Az gelişmiş ülkelerde, oyunlar üzerinden sanal para ve eşya satmak ciddi bir gelir kaynağına dönüşüyor.
- Teknokulis
- 10:00 | 13.04.2011
Yapılan son araştırmalar, WOW ve benzeri MMORPG oyunlarda satılan eşyalar ve sanal paraların 3 milyar dolarlık bir sektör olduğunu gösteriyor. Çin ve Vietnam'da yaklaşık 100.000 kişi, bu online oyunları sadece para kazanabilmek için satıyor. Tabi alıcıların da başında batılı ülkelerdeki oyuncular geliyor. Oyun yapımcıları her ne kadar bu duruma karşı önlemler almaya çalışsa da bu sektör hızla büyümeye devam ediyor ve bir kullanıcı hesabı için ödenen rakam 8.000$'a kadar çıkabiliyor.
Bu sektörün en büyük ayağını ise %75'lik dilimle "gold farmer" olarak adlandırılan, oyun içinde bir şekilde para biriktirip sonra satanlar oluşturuyor. An itibariyle Çin'den sanal para satan en büyük firma, yılda yaklaşık 10 milyon dolar kazanıyor. Yaklaşık 50-60 firma da senelik 1 milyon dolar gibi bir para kazanmayı başarabiliyor. Para stoklıyıp satanlarla ilgili gelen bir bilgi ise son derece dikkat çekici. Bu para biriktirip satan hesapların %50'si, karakteri otomatik yöneten ve para toplamasını sağlayan botlar tarafından yönetiliyor. %20 ise başkalarının hesaplarının hacklenmesinden gelen para olduğu görülmüş. Geriye kalan %30'luk dilim ise bilgisayarın başında sırf sanal para toplayıp satmak için oynayan gerçek kullanıcılara tekabül ediyor. Bu da gösteriyor ki sanal para ve eşyalar toplayıp satmak, az gelişmiş ülkeler için ciddi bir gelir kaynağı olmayı başarmış.